Előző hétvégén - idén először - sikerült kilátogatnunk a Vasúttörténeti Parkba, rövidke szösszenet következik múlt vasárnapról, különös tekintettel a kertivasúti pálya bővülésére.
Az esélyegyenlőség napja alkalmából ingyenes volt a belépés a Parkba és sűrűn ment a fordítókorong, szintén grátisz, viszont nem volt az a hatalmas tömegnyomor, mint máskori ingyenbelépős napokon, valószínűleg nem volt agyonreklámozva az esemény, tehát kifejezetten élvezhető délelőttöt töltöttünk a helyszínen.
A programok a szokásosak voltak, nem is részletezném túlzásba, viszont - pár nappal vagy héttel a hivatalos megnyitó után - mi is "felavattuk" a kertivasút új szakaszát.
Két kis szerelvény közlekedett folyamatosan és szép nagy távokon, mert nagyjából öt percet vett igénybe, míg egy vonatka bejárta a bővítés után már igen hosszú pályát. Az új szakaszon található híd, alagút, parkocska tóval és vízeséssel, átkelők természetesen fénysorompós biztosítással, igényesen, szépen kivitelezve, tessék nézegetni:)
Az új alagút bejárata...
... a kijárat üresen...
... és "vonattal töltve":)
De nagyon remekre sikerült a híd is
Íme a mívesen kialakított parkocska...
... a remekül kialakított, nem is kis tavacskával
Nem emlékszem, megvolt-e már korábban ez a jópofa fordítókorong az állomáson, most mindenesetre lefotóztam
Ezt a gyönyörő fényezésű Md szerelvény muszáj volt lekapnom így is...
... és közelebbről is:)
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/3 és
http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/4
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Károly Dolgos 2014.01.19. 13:47:48
Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit is mondjak , jól esett a ,,kis szösszenet,, kicsit kárpótolt megtörtént dolgokért. Ugyanis én álmodtam , terveztem valamint pár vasútszerető kollégámmal sok harc ,,lobbizás,, kudarc, csalódás után csak megcsináltuk az ország első de már nem egyetlen kerti vasútját.
Sajnos az emberi kapzsiság hatalomvágy, ostobaság a szeretett ,,parkom,, elhagyására késztetett. Sok dolgot szerettem volna még megvalósitani, főleg azok után , hogy a parkjelenlegi bevételének oroszlánrészét a kerti vasút termeli. A sikeresen üzemelö M 44 mozdony után már igen előrehaladott elkészítési fokon állt az ország legendás NOHAB mozdonyának diesel villamos hajtással rendelkező modelljének állapota. De miután a sors közbe szólt és késöbbi megaláztatást,és feszültséget kerülve...gondolva két kis unokámra is...eljöttem a parkból.
Tudomásom szerint--- a pályán igaz csak akkus próbaüzemmel több kört futott teljes terheléssel vezetésem alatt a mozdony próbaüzemben, szétverték...(no comment...)
Sajnálom, de ez az élet . 13 év üzemvezetői beosztása után elkullogtam mint nemkívánatos személy...Bocsánat, hogy ezzel a véletlenszerű levelemmel untattam, de az Ön dicséretéhez ezt kiegészitésnek szántam...Köszönöm