Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2013.11.05. 12:02 op tomi

Fantasztikus "tekergés"

Nagyot

dobott idén nyáron a MÁV, a retro érzésre fogékony vasútbarátok számára mindenképpen, a NoHAB rajongóinak meg aztán feltétlenül, én speciel teljesen az volnék, ezét előre szólok, hogy a bejegyzés megfogalmazásakor teljes NoHAB-fétisizmusomat szabadjára engedtem, a típus iránt ellenszenvet táplálók ezt a bejegyzést inkbb hagyják ki:)
    Valószínűleg nem kevés egyeztetésre lehetett szükség ahhoz, hogy a nyári szezon nagyobbik felében hétvégeken a legendás 17-es NoHAB továbbíthasson két vonatpárt a Déliből Tapolcára és vissza, én részemről szívesen kezet ráznék mindazokkal, akik munkája révén ez a kisebbfajta csoda megtörténhetett!
    Augusztus 17-én délelőtt nem kicsit besózva jelentünk meg a Déli pályaudvaron bő félórával a különleges Tekergő indulása előtt, a tekintélyes nyolckocsis szerelvény élén ékszerként díszelgett mozdonyunk és már diszkréten duruzsolt az EMD motor. A "nagy utazás" tiszteletére az első osztályú felárat is bevállaltam, a mozdony alapos megcsodálása után be is költöztünk kissé kopottas, de tiszta, a jóval korábbi évek luxusát hűen tükröző kupéba. Aztán elkövetkezett az indulás és ablakban való lógásunk kezdete, az alagút akusztikája remek erősítést adott a kezdődő hangélményhez. Érzésre egész más volt az utazás, mint napjaink "ifjabb" vonatain, nem ülésbe préselő gyorsulásokat éreztünk, mint a Traxx által vontatott szerelvényeken vagy éppen a Flirt motorvonatokon, hanem valami állandó őserőszerű megmondhatatlan magabiztosságot (tudom, 1950 lóerő ma már korántsem csúcs vontatóerő tekintetében, de erősen szubjektív postot tetszenek remélhetőleg olvasni)...
    Nem kellett sok idő hozzá, hogy eljussunk a 30a pályára, ahol már 120-szal repesztettünk, pontosabban a remek pályaállapotoknak köszönhetően suhantunk, mint a szél, a síneken kattogás hangjai megszűntek:) Nyilván nem én írok elsőként a 30a pályán történő 120-as száguldásról NoHABbal, ezért dióhéjban annyit erről, hogy tulajdonképpen csak ettől az évtől és M61-esként (egyelőre?) csak a 17-es gép jöhetett szóba, mivel vontatóáttételének felújításkori modosításának köszönhetően egyedül ő képes 120-as tempóra, ő viszont aztán tartósan és teljesen hibátlanul:) 
(A 30a pálya átépítése iránt érdeklődőknek  bőven található szakirodalom a neten, rövid lényeg itt:
 http://www.regionalbahn.hu/2012/12/atadtak-tarnokszekesfehervar-felujitott.html)
     A tempó ellenére maradtunk az ablakban, hogy az "EMD szimfónia" egyetlen hangjáról se maradjunk le. Némi kivétel persze adódott, némi frissítőért az étkezőkocsit muszáj volt meglátogatni, hiszen kedves gesztusként ezen a szerelvényen az Utasellátó és a NoHAB közös jubileuma alkalmából a mozdony mögött a Wrm étkezőkocsi következett, (még egyben, a magyar-román "futballbarátság" csak később amortizálta le Tekergőn nem járt társával egyetemben), a lehúzott ablakoknak köszönhetően a 17-es "zenéjére" fogyaszthattuk italainkat.
    A Balatonhoz közeledve egészen Füredre történő megérkezésünkig stabilizáltuk helyünket a kupé, ill a folyosó ablakában, hallgattuk az EMD hangorgiáját és nézegettük gépünk karcsú derekát az ívekben, melyekkel impozánsan küzdött meg, szagoltuk áhítattal a dízelfüstöt... valami isteni volt:) Érkezés után kérdeztem nagyfiamat, aki nyaranta a soproni nagyszülők révén sűrűn vonatozik az ÖBB járatain, melyek nem kifejezetten lepukkantságukról és kényelmetlenségükről híresek, hogy mi volt a véleménye erről az utazásról, ő elmondhatatlannak és leírhatatlannak jellemezte és még némi áhítatot is hallani véltem a hangjában, szóval saját áhítatom okán nem csináltam magamból bolondot:)
    Visszafelé a Délibe hasonló volt a történet, kiegészítve egy remek és jutányos árú vacsorával, melyet gyermekeim fogyasztottak az étkezőkocsiban, részemről sörőzéssel csatlakoztam a lakomához:)

    Készült pár fotó, de nem túl nagy szám egyik sem, igazából az utazás élvezetével voltam elfoglalva, azért csak megmutatom, íme:

tek2.JPG                                                                        Indulás előtt...

tek3.JPGKicsi lány nagy mozdonnyal vagy nagy mozdony kicsi lánnyal?:)

tek4.JPGTekergünk 1.

tek5.JPGTekergünk 2.

tek6.JPG...és elbújunk:)

Mondtam, hogy nem túl nagy szám egyik kép sem, akit mégis érdekelne nagyobb méretben, megtekintheti itt:
http://indafoto.hu/optomi/nagyvasut/page/5

Video részemről ugyan nem készült, de szerencsére idén nyáron "elöntötték" a NoHAB Tekergős videók és képek a netet, a témában Hamster videóját mutatnám meg:

A NoHABOK utolsó szolgálati évében pedig Tastam készített mára már megismételhetetlen felvételeket egy kisfilmen, ezt posthoz illőnek gondolom, korábban csak részekre bontva lehetett megtekinteni, most már egyben is látható:

folyt. köv...

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr465608102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.11.05. 17:55:16

De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már mióta szeretném egyszer élőben meghallgatni a hangját.
süti beállítások módosítása