Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2013.11.05. 12:02 op tomi

Fantasztikus "tekergés"

Nagyot

dobott idén nyáron a MÁV, a retro érzésre fogékony vasútbarátok számára mindenképpen, a NoHAB rajongóinak meg aztán feltétlenül, én speciel teljesen az volnék, ezét előre szólok, hogy a bejegyzés megfogalmazásakor teljes NoHAB-fétisizmusomat szabadjára engedtem, a típus iránt ellenszenvet táplálók ezt a bejegyzést inkbb hagyják ki:)
    Valószínűleg nem kevés egyeztetésre lehetett szükség ahhoz, hogy a nyári szezon nagyobbik felében hétvégeken a legendás 17-es NoHAB továbbíthasson két vonatpárt a Déliből Tapolcára és vissza, én részemről szívesen kezet ráznék mindazokkal, akik munkája révén ez a kisebbfajta csoda megtörténhetett!
    Augusztus 17-én délelőtt nem kicsit besózva jelentünk meg a Déli pályaudvaron bő félórával a különleges Tekergő indulása előtt, a tekintélyes nyolckocsis szerelvény élén ékszerként díszelgett mozdonyunk és már diszkréten duruzsolt az EMD motor. A "nagy utazás" tiszteletére az első osztályú felárat is bevállaltam, a mozdony alapos megcsodálása után be is költöztünk kissé kopottas, de tiszta, a jóval korábbi évek luxusát hűen tükröző kupéba. Aztán elkövetkezett az indulás és ablakban való lógásunk kezdete, az alagút akusztikája remek erősítést adott a kezdődő hangélményhez. Érzésre egész más volt az utazás, mint napjaink "ifjabb" vonatain, nem ülésbe préselő gyorsulásokat éreztünk, mint a Traxx által vontatott szerelvényeken vagy éppen a Flirt motorvonatokon, hanem valami állandó őserőszerű megmondhatatlan magabiztosságot (tudom, 1950 lóerő ma már korántsem csúcs vontatóerő tekintetében, de erősen szubjektív postot tetszenek remélhetőleg olvasni)...
    Nem kellett sok idő hozzá, hogy eljussunk a 30a pályára, ahol már 120-szal repesztettünk, pontosabban a remek pályaállapotoknak köszönhetően suhantunk, mint a szél, a síneken kattogás hangjai megszűntek:) Nyilván nem én írok elsőként a 30a pályán történő 120-as száguldásról NoHABbal, ezért dióhéjban annyit erről, hogy tulajdonképpen csak ettől az évtől és M61-esként (egyelőre?) csak a 17-es gép jöhetett szóba, mivel vontatóáttételének felújításkori modosításának köszönhetően egyedül ő képes 120-as tempóra, ő viszont aztán tartósan és teljesen hibátlanul:) 
(A 30a pálya átépítése iránt érdeklődőknek  bőven található szakirodalom a neten, rövid lényeg itt:
 http://www.regionalbahn.hu/2012/12/atadtak-tarnokszekesfehervar-felujitott.html)
     A tempó ellenére maradtunk az ablakban, hogy az "EMD szimfónia" egyetlen hangjáról se maradjunk le. Némi kivétel persze adódott, némi frissítőért az étkezőkocsit muszáj volt meglátogatni, hiszen kedves gesztusként ezen a szerelvényen az Utasellátó és a NoHAB közös jubileuma alkalmából a mozdony mögött a Wrm étkezőkocsi következett, (még egyben, a magyar-román "futballbarátság" csak később amortizálta le Tekergőn nem járt társával egyetemben), a lehúzott ablakoknak köszönhetően a 17-es "zenéjére" fogyaszthattuk italainkat.
    A Balatonhoz közeledve egészen Füredre történő megérkezésünkig stabilizáltuk helyünket a kupé, ill a folyosó ablakában, hallgattuk az EMD hangorgiáját és nézegettük gépünk karcsú derekát az ívekben, melyekkel impozánsan küzdött meg, szagoltuk áhítattal a dízelfüstöt... valami isteni volt:) Érkezés után kérdeztem nagyfiamat, aki nyaranta a soproni nagyszülők révén sűrűn vonatozik az ÖBB járatain, melyek nem kifejezetten lepukkantságukról és kényelmetlenségükről híresek, hogy mi volt a véleménye erről az utazásról, ő elmondhatatlannak és leírhatatlannak jellemezte és még némi áhítatot is hallani véltem a hangjában, szóval saját áhítatom okán nem csináltam magamból bolondot:)
    Visszafelé a Délibe hasonló volt a történet, kiegészítve egy remek és jutányos árú vacsorával, melyet gyermekeim fogyasztottak az étkezőkocsiban, részemről sörőzéssel csatlakoztam a lakomához:)

    Készült pár fotó, de nem túl nagy szám egyik sem, igazából az utazás élvezetével voltam elfoglalva, azért csak megmutatom, íme:

tek2.JPG                                                                        Indulás előtt...

tek3.JPGKicsi lány nagy mozdonnyal vagy nagy mozdony kicsi lánnyal?:)

tek4.JPGTekergünk 1.

tek5.JPGTekergünk 2.

tek6.JPG...és elbújunk:)

Mondtam, hogy nem túl nagy szám egyik kép sem, akit mégis érdekelne nagyobb méretben, megtekintheti itt:
http://indafoto.hu/optomi/nagyvasut/page/5

Video részemről ugyan nem készült, de szerencsére idén nyáron "elöntötték" a NoHAB Tekergős videók és képek a netet, a témában Hamster videóját mutatnám meg:

A NoHABOK utolsó szolgálati évében pedig Tastam készített mára már megismételhetetlen felvételeket egy kisfilmen, ezt posthoz illőnek gondolom, korábban csak részekre bontva lehetett megtekinteni, most már egyben is látható:

folyt. köv...

1 komment


2013.10.23. 17:09 op tomi

Valami van... :)

Sínek

nélkül is lehet élni, csak rohadtul uncsi...
   Blogolás nélkül is persze lehetne, én megpróbáltam kicserélni Facebookos megnyilvánulásokra, de valahogy nem volt az igazi, itt-ott érdekes kommunikációs stílusokba futottam bele, az úgy annyira nem jött be, találtam viszont rengeteg szép fotót, melyekből majd itt is mutatnék párat a közeljövőben, természetesen a mindenkori szerző engedélyével:)
A terepasztalt szépen letakargattam, a mozdonyok, kocsik, motorvonatok dobozaikban várják a feltámadást (a blog fejlécképe sem véletlenül változott meg), a „sínmánia" továbbélésére pedig az utazgatás lett a megoldás, konkrétan vagy-vagy alapon ezt dobta a gép, ugyanis utazni egy felnőtt és egy gyermek sínfüggő a korösszététel okán relatíve költséghatékonyan tud. Ezért aztán a hétvégék erősen átalakultak, főként szombatokon nagyfiammal útrakelünk, no gépjármű, szigorúan tömegközlekedéssel, preferált mód a kötött pálya, tehát első lépés mindig a Dunakeszi-Gyártelep - Budapest-Nyugati vonal Bhv-ingával, Hernyóval vagy Flirttel, amúgy már a buszokkal is jóban vagyunk, bár nem ezen a viszonylaton próbáltuk ki, későbbi postokban erről is esik majd szó:)
    Augusztus második felében kezdődött a történet a NoHAB vontatta menetrend szerinti „Tekergővel", folytatódott a „Nosztalgia csomópont" elnevezésű BKK (BKV?)-s rendezvénnyel, aztán nem volt megállás, folytattuk utazásainkat a vidéki „villamosos" nagyvárosokkal és sok minden egyébbel, tehát téma van bőven jó néhány további bejegyzéshez, köszönöm az eddigi türelmet, nemsokára „tekergéssel" jövök:)

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2013.07.09. 15:34 op tomi

Szünet?

Tavaly

karácsony óta a nem frissült a blog, az ok elsősorban a fejlesztések teljes megszűnése, naná, hogy anyagi okokból.
   Őszintén szólva hónapok óta nem jártam lent a pincében még körülnézni sem, nem jó érzés félbemaradt torzóként látni  az asztalt, márpedig saját jelenlegi gazdasági helyzetem alapján még jó darabig ez lesz a helyzet...
A "vonatos" programok szintén elmaradtak, elmaradnak mostanában, ez a témahiány másik oka, ez sem hiszem, hogy változna a közeli jövőben :( 
   Egyelőre most egyik kedvenc nótámmal elköszönök és megköszönöm az eddigi letöltéseket, további kellemes olvasgatást kívánok :)

   


folyt. köv...?

7 komment


2012.12.16. 10:31 op tomi

Karácsony ürügyén...

Évi

utolsó postomban túl sok történésről nem tudok beszámolni, legutóbbi jelentkezésem óta az asztalnál érdembeli változás azon kívül, hogy fél flakon hajlakkal fixáltam a zuzmókat, nem történt :)
    Átnéztem viszont a videomegosztó csatornán lévő videókat (nagy részüknek szerepel a linkje a blogban), főleg a legkorábbiakat, melyek a "kezdet kezdetén" még úgy kerültek fel, hogy a fényképezőgépből csak úgy egyenesen "felszórtam" a csatornára, nem lévén szerkesztőprogramom. Némi kutatás után most egyik-másiknak megtaláltam az eredeti anyagát és normális kisfilmeket rendereltem belőle, a kutakodást még folytatom, tehát szeretnék még további régi-új filmecskéket gyártani, az első három elkészült, ezek 2008-as kisvasutazásokról szólnak, balatonfenyvesi, csömödéri és kaszói élmények, jó szórakozást hozzájuk :)



Végezetül nagyon Boldog Ünnepeket kívánok, idén is megköszönöm az olvasást, a kommenteket, a ritkuló postok ellenére megmaradt kitartást, szokásos jókívánságaimmal élek ezúton, szóval sok vonatot, vonatozást, síneket és egyéb nagy- és kisvonatos élményeket kívánok mindenkinek a fa alá és 2013-ra egyaránt :)


folyt. köv...

1 komment

Címkék: utazás vonat kisvasút balatonfenyves ábel csömödér Címkék c-50 kaszó


2012.11.06. 14:54 op tomi

Terep(sz)építés 2.

Bezöldültünk

rendesen, négy csomag világos-sötét Noch és két zacsi sötétzöld Jordan zuzmókeverék került a hegyre, azt mondanom sem kell, hogy az utolsó húsz négyzetcentire sajnos már nem jutott, legalábbis a betervezett részhez képest :)
    Az eklektikus hozzáállás megmaradt, lévén, hogy hárman háromféle elképzelés alapján helyeztük ki az anyagot, de legalább nem unalmas az erdőnk... Némi földutak építésével is próbálkoztam, továbbá csináltam kis templomkertet, viszonylag kezdetleges formában, bár amennyi látszik belőle, még jó is lehet, persze a kész állapottól még jó messze vagyunk. A folytatásban pótolom a kimaradt húsz négyzetcenti "zöldséget", majd konzerválásképpen az egész zuzmórettenetet alaposan lefújom hajlakkal, mielőtt egy szinttel lejjebb folytatnám az építkezést.
    Következzék pár kép mutatóba, a nem túl közelieken egész tűrhetően néz ki a hegyoldal :)

újterep 1.JPG

újterep 2.JPG

újterep 3.JPG

újterep 4.JPG

újterep 5.JPG

újterep 6.JPG

újterep 7.JPG

újterep 8.JPG

újterep 9.JPG

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/19 és
                            http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/20  

folyt. köv...

3 komment

Címkék: Címkék


2012.10.30. 14:19 op tomi

Nahát... :)

Komoly

sokkhatás ért, miután a következő videót felfedeztem, szó elakadt, lélegzet bennmaradt :)

folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék


2012.10.21. 10:54 op tomi

Terep(sz)építés 1.

Összekaptam

magamat elszántságilag és némi zuzmóval, fácskával, szóróanyaggal (főleg Noch) felszerelkezve nekiálltam a fásításnak, növényesítésnek.
    Nem mondom, hogy látom a végét, de látványosan más lett az asztalnak azon kis területe, ahol a munka folyt, az eddigi eredmények mindenesetre biztatóak. A terepgyártás egyéb segédeszközei voltak még: faragasztó és víz 1:1 arányú keveréke, némi homok, ragasztópisztoly, meg időnként a porszívó.és a schnitzer. Az eddig elkészült "mű" nem nélkülözi az eklektikát, ennek oka, hogy mindkét gyerekem lelkesen vetette bele magát a munkába, mivel a terepasztalt eleve nem kiállítós műremeknek szántam, hanem "játszós" asztalnak, szerintem eddig rendben vagyunk.
Terveim szerint a mostani és folytatólagos munkálatokról rendszeresen be fogok számolni, ahogy az egy "rendes" bloggertől elvárható :)
    Nem túl nagy, nem túl látványos az eddigi haladás, de örömmel csináltuk, így tessék nézegetni a képeket:

fásít 1.JPG
fásít 2.JPG
fásít 3.JPG
fásít 4.JPG
fásít 5.JPG
fásít 6.JPG
fásít 7.JPG
fásít 8.JPG

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/19

folyt. köv... 

3 komment

Címkék: Címkék


2012.10.07. 18:55 op tomi

Temofeszt 2012

Egy

hónapon belül másodszor jártunk a Vasúttörténeti Parkban, ezúttal a TEMOFESZT 2012 IV. Nemzetközi Vasútmodell Fesztivál ürügyén.
    Tavaly kihagytuk, alighanem valami nyaralással ütközhetett az időpontja, ez a mostani dátum azonban (október 5-7) kiváló volt, részint mert az idei nyaralás már távoli emlék csak, ill. az októberi klíma a csarnokban sokkal elviselhetőbb, mint a nyári napokon :) Mi a szombat délelőttöt választottuk, a Parkban sok volt a látogató, a beengedés sajnos már őszi üzemmódban működött, magyarán volt sorbanállás rendesen, bent viszont teljes gőzzel üzemelt minden, kerti vasút, hajtány, „etetőhelyek” és a Truman is folyamatosan szállította az érdeklődőket  (róla az előző postban részletesebb anyagot talál a kedves olvasó).
    Maga a kiállítás alapos volt, én teljesnek láttam,  szép asztalokkal, remek fotótémákkal (azért volt néhány igen „kopár” asztal, amely talán később lett volna igazán kiállításérett, bár fene se tudja, lehet, hogy érdemes ilyen épülő állapotot is bemutatni), gondolom, alaposan ki fogják vesézni a nálam hozzáértőbb „kollégák”, nekem az egész összkép rendben volt. Két pozitív kiemelésem lenne, de semmiképpen sem a többiek rovására, az egyik a Lego vasutas asztal, konkrétan azért, mert álmomban sem gondoltam, hogy ennyi féle magyar tárgyú vasúti jármű építhető a világ talán legnépszerűbb építőjátékából, a másik a veresegyházi klub a maga folyamatos és változatos, megállás nélkül zajló vasútüzemével.
    Némi fotózás összejött, bár a fényviszonyok koránt sem voltak a csarnok minden részében ideálisak, továbbá egyik-másik asztalnál iszonyatos tempóval „küldték” a szerelvényeket, a fényképezés esélyeit alaposan lecsökkentve, de azért tessék nézni az eredményt egy „ömlesztett” válogatás formájában:

tf 18.JPG
tf 17.JPG
tf 16.JPG
tf 15.JPG
tf 14.JPG
tf 13.JPG
tf 12.JPG
tf 11.JPG
tf 10.JPG
tf 9.JPG
tf 8.JPG
tf 7.JPG
tf 6.JPG
tf 5.JPG
tf 4.JPG
tf 3.JPG

tf 1.JPG

tf 2.JPG

    "Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/temofeszt_2012

folyt. köv...

2 komment

Címkék: modellvasút vasútmodellezés terepasztal temofeszt magyar vasúttörténeti park


2012.10.07. 11:46 op tomi

Gőzben, füstben a Parkban...

Szokott

módon most sem vagyok túlzottan up to date, szeptember 15-én látogattunk ki a Vasúttörténeti Parkba a XII. Közép-Európai Gőzmozdony Grand Prix és Nemzetközi Étkezőkocsi Fesztivál alkalmából, lassan már egy hónapja történt…
    Talán a reggeli borongós időnek volt köszönhető, hogy viszonylag komótosan szállingóztak az érdeklődők, korábbi alkalmakról kifejezett tumultusra emlékszem, ami persze nem hiányzott, mindenesetre érdekes volt. Első körben fordítókorongra pattantunk (sokadjára is lekameráztam és fel is teszem majd ide, előre is elnézést kérek érte), mely térítésmentesen volt igénybevehető, ráadásul tízpercenként indították. A kerti vasútnál szintén nagyüzem volt, a két gőzössel együtt  asszem, hat szerelvény közlekedett folyamatosan, mondhatni, kifejezetten látogatóbarát üzemben működött a Park :) 
    A fűtőházi fordítőkorongnál remek fotőkat lehetett „lőni” a befűtött gépekről, majd 11-kor kezdetét vette a verseny, erről csak töredékes beszámolóval szolgálhatok, a fő attrakció, a Truman vs. 109.109 természetesen „megvolt”, baromira „szakszemmel” és röviden: gyönyörűek voltak :)
A lelkes csapatmunkát mindig nagyon élvezem ezeken a versenyeken, a forgatókönyv az évek óta megszokott módon alakult, a futamok pontosan kezdődtek, a hangosítás és tájékoztatás is rendben volt, a rendezvény az évek során szerintem professzionális szintre fejlődött.
    Az, hogy a Truman itt versenyezhetett, egyáltalán az, hogy újra működik, kisebbfajta csodának tekinthető, nem feltétlenül technikai csodára gondolok, hanem arra, hogy lelkes emberkék és szervezetek kölcsönös, önkéntes együttműködése létre tudott jönni, a produktum pedig a néhai amerikai hadimozdony új élete. Erről az új életnek a létrejöttéről kiváló és szívet melengető filmecske áll rendelkezésre Dézsi Zoltán, Youtube-os nézőinek csak „dezsizola” jóvoltából, mindjárt kettő is, száraz szavak és tények helyett inkább ez következzék lentebb:


   Annyi minden egyéb néznivaló okán a 411.118-as és a 109.109-es versenye után lelkes kóválygásba kezdtünk a Park területén, ezt egy alapos tisztálkodás előzte meg, mert fotóhely-választásomnak köszönhetően a Truman alaposan „leköpött” bennünket, soha nagyobb bajt, de az általam gyártott kisfilmen (a post végén fog jönni) azért jól látható lesz, mondjuk a kamera lencséjén is, de azóta már lejött :) A kétnapos versenyről azért találtam több teljes értékűen informatív videót is az enyém helyett, Railways of Hungary közel félórás filmje rengeteget megmutat ebből a két napból, most ez következne:

    Valamennyire lényeges, hogy  Étkezőkocsi Fesztiválnak is helyet adott a hétvége, mint már korábban is, na ez a rendezvény  annyira talán még nem nőtte ki magát, lehet, érdemes lenne külön programnapot szervezni az esemény alkalmából, hogy ne az örökös  „futottak még” kategóriában csak a Gőzmozdony Grand Prix eseményeit színesítse, szigorúan laikusként gondolom, hogy önálló eseményként, kicsit nemzetközibb formában önállóan is képes lenne látogatókat vonzani… 
Étkezőkocsiban ebédelni viszont jó, fílingje van, az árak és a minőség is rendben van, az ízeket nem befolyásolja, de azért szomorú, hogy a valóságban belföldön ez már csak itt és statikusan élhető át…
     A 411-es amúgy a verseny után sem pihent, az érdeklődők utazhattak rajta, persze fizetős volt a menet, meg nagy élmény is, a mozdony remélhetőleg ilyen és ehhez hasonló bevételeknek köszönhetően talán már a (közel)jövőben nyílt vonali szolgálatban is részt vehet, e sorok bepötyögésekor, a Temofesztes hétvégén is oda-vissza „klattyog” az öreg gép sokak örömére, kívánom ennek a lelkes és szimpatikus csapatnak, hogy elérjék céljukat , nagyon megérdemlik, ha összejön a dolog !
     A kerti vasút volt a program vége, gyermekeink legnagyobb örömére több menetben, nem tudtam ellenállni és egy kör erejéig jómagam is felültem a kisgőzös mögé, „aki” egy laza füttyentéssel korrektül „összeköpte” objektívem maradék átlátszóságát is, úgyhogy művészi felvételek születtek sejtelmes pöttyökkel, összefűztem az egészet a fordítókorongos, a  versenyes és a Trumanon utazós videóval együtt, így kicsit hosszú lett, de tessék csak megnézni:
       

         Végezetül jöjjön pár fotó, alapvetően a gőzösökről, némi Truman "túltengésel", ha nem gond :)

G. P. 2012. 2.JPG

 G. P. 2012. 3.JPG

 

G. P. 2012. 4.JPG
G. P. 2012. 6.JPG
G. P. 2012. 5.JPG
G. P. 2012. 7.JPG
A Vasúttörténeti Park saját képgalériája:
http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/xii-kozep-europai-gozmozdony-grand-prix-kepgaleria-0
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/4 és
                          http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/5

folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: vasút truman gőzmozdony étkezőkocsi kerti vasút magyar vasúttörténeti park 411.118 109.109 gőzmozdony grand prix étkezőkocsi fesztivál


2012.08.05. 16:37 op tomi

Azért blogolgatok...

Igazából

még mindig nem problémamentes a "házasságunk" az új szerkesztőfelülettel, de remélem, tapasztalható volt, hogy nem adtam fel, különféle böngészők próbálgatásával, mindenféle alapbeállítások átvariálásával azért összejött a legutóbbi három post:)
    Idénre nem tudom, tudok-e még szolgálni újdonsággal, nem úgy állnak a dolgok, de persze jó lenne...

folyt. köv...

4 komment

Címkék: Címkék


2012.08.04. 20:26 op tomi

Minimundus

Júliusban

néhány napot Ausztriában töltöttünk részben kíváncsiságból, másrészt viszonylag praktikus okokból, miszerint lényegesen kedvezőbb áron tudtunk egy egyhetes nyaralást megoldani ott, mint kis hazánkban hasonló színvonalon, pedig a „sógorok” nem lettek olcsóbbak, hát ezt is megértük, nem öröm, de tény:)
    Úticélunk a karintiai régió volt, nagyjából az ország négyötödén végighasítottunk, mire úticélunkat elértük a kissé kanyargós és keskeny, vízszintes és egyenes szakaszokat csak nyomokban tartalmazó, ám komfortos minőségű osztrák autópályákon, a végén viszont megérkeztünk Meseországba, ahol az ég és a tavak színe nagyon kék, a fű és a fák nagyon zöldek:) (Apropó, osztrák benzinnel az autó jobban megy és kevesebbet fogyaszt, korábban legendának véltem, de most megtapasztaltam!)
    Próbálgattuk a helyközi vonatozást is, a kis hazánkban nem túl sikeres Talentek voltak járműveink, az ÖBB-nél főként ezeket használják elővárosi közlekedésre, a menetrendi pontosság magyar szemmel irigylésre méltó, a motorvonatok „természetesen” ragyognak a tisztaságtól, a pályaudvarok szintén, alap a lift és a mozgólépcső, ahol jártam, mindenütt volt és persze működött is.
    Mielőtt fentieken bárki felhördülne, tudom én, hogy sehol nincs kolbászból a kerítés, ez csak egy pár mondatos, erősen felületes nyaralós beszámoló pár nap kinntartózkodás alapján.

    A post apropója amúgy a Minimundus nevű minivilág lenne, amely Klagenfurt szélén található, íme a honlapjuk is: http://www.minimundus.at/ .
    Huszonpár éve, tizenöt évesen  jártam hasonló létesítményben, a hágai Madurodamban, személyes élményként már csak az rémlik, hogy órákat töltöttünk ott és nagyon nem volt kedvünkre a végén a kijáratot megtalálni… a Minimundusban ezt az érzést újraélhettem, mert nagyon kitalálták az egészet:)
A belépti díj viszonylag barátságos, előre váltott Karintia-kártyánknak köszönhetően pedig a barátságosnak is csak a felébe került, így kóstált négyünknek 21 eurót, a parkon belüli önkiszolgáló, ám igen színvonalas kínálatú éttermek egyikében (ahol magamnak csapolhattam a sört) pedig kiválót ebédeltünk nagyjából 30 euróból.
    A világ, közel 200 híres épületének kicsinyített mását csodálhatjuk itt meg 1:25 méretarányban, mint pl. a párizsi Eiffel torony, a Szabadság szobor New Yorkból, a bécsi Práter óriáskereke, a kínai nagyfal egy darabja, a Tadzs Mahal, de a budapesti Halászbástya is. Igazából nem mindegyik épület hasonlósága tökéletes, de lényegében felismerhető, nagyon érdekes, hogy az élő növényzet méretre nyírása is próbálja követni a méretarányt…
Némi csalódást csak a modellhajók okoznak, külsőleg rendben vannak, viszont dummyként állnak, mozgó hajóüzem nincs (a víz viszont mozog sokfele, amennyiben a rengeteg szökőkutat, csermelyt, patakot nézegetjük), egykori hágai élményeimhez képest „hajóilag” nem teljesen erre számítottam.
    A „vasút- és villamoshálózat” vegyes, nem túlságosan különleges, ICE-k, teher-és személyvonatok, folyamatosan(!) működő füstgenerátorral ellátott gőzösös nosztalgiaszerelvény, keskeny nyomtávú pályán kanyargó kisvonatok LGB startszettes és komolyabb kocsikat ráncigálva, különféle színű és felségjelzésű villamosok, villamosszerelvények róják útjukat megállás nélkül változatos pályáikon, egyik-másik eléggé viharvert, köszönhetően a folyamatos szabadtéri üzemmódnak, viszont ettől életszerűbb is a dolog, az egész Minimundust behálózó pályák kialakítása impozáns:)
    Rengeteg fotó készült, néhány, a blogba illően kötöttpályás témájú lentebb látható, a teljes itt készült albumot pedig szokott módon a képek után linkelem…

mini 1.JPG
mini 2.JPG
mini 3.JPG
mini 4.JPG
mini 5.JPG
mini 6.JPG
mini 7.JPG
mini 8.JPG
mini 9.JPG
mini 10.JPG
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/minimundus_klagenfurt_2012

Video is készült, itt két dolog miatt kérnék elnézést, egyrészt kicsit hosszú, több, mint negyedórás lett, másrészt ún. rolyalty-free zenéket tettem alá, fene tudja, kinek hogy jönnek majd be, de a korábban választott népszerű zenék okán a videomegosztó csatorna szorgalmasan tiltogatja le korábbi videóimat...

 folyt. köv...

 

Szólj hozzá!

Címkék: vasút minimundus modellvasút klagenfurt Címkék


2012.07.28. 19:36 op tomi

Dunakeszin járt a veresegyházi modulasztal

Frissen

fürgén próbálom behozni a lemaradást, ezúttal helyi, Dunakeszin történt  eseményről számolok be.
   A május elsejéhez kötődő négynapos hétvégén a helyi művelődési házban a Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub óriási modulasztala vendégeskedett. A veresegyházi klub asztalát nem először, nem is másodszor  sikerült megnéznem, viszont folyamatosan változik, fejlődik, az újdonság élménye minden alkalommal megvan. Leginkább az EVM Mester által mostanában alkotott körfűtőházi modulra voltam kíváncsi a működő fordítókoronggal, kicsit sem csalódtam, ráadásul Laci bátyánk valami brutálisan telepakolta Szergejekkel, csíkossal, naranccsal, csillagossal, remottal, szóval az összes festési variánsot meg lehetett csodálni.
    Komoly, folyamatos vasútüzem jellemezte a kiállítást, utólag értesültem róla, hogy mind a négy napot folyamatos érdeklődés jellemezte a kinti strandidő ellenére is, megérdemelten, mert a „veresiek” ismét csak kitettek magukért, köszönet érte:)
    Apró malőr nálam történt, sajnos annyi, hogy a fényképezőgépem aksijának töltöttségét indulás előtt nem ellenőriztem, persze, hogy kemény tíz kép után megadta magát, tartalékom meg persze nem volt kéznél, úgyhogy az alant megtekinthető képek számáért és minőségéért előre elnézést kérek, még szerencse, hogy a fotózást a fűtőháznál kezdtem:)
   Pár értékelhető kép:

művház 6.JPG

művház 4.JPG

művház 3.JPG

művház 2.JPG

művház 1.JPG


folyt. köv...

Szólj hozzá!


2012.07.27. 16:37 op tomi

"Turbók" (Jenbacher motorkocsik) egymás közt:)

Régi

vágyam volt, hogy motorvonatokból csatolt szerelvényt állíthassak össze.
    Áruk alapján a Talent és a Desiro motorvonatok szóba sem jöhettek, Bézém nem lévén (és ez már alighanem végleges állapot) örömmel csaptam le egy igen jó áron kínált Quablás pályaszám-átfestett Rivarossi  Gysev Jenbacher motorkocsira , hogy az eddig meglévőnek legyen végre „testvérkéje”.
Mivel a korábbi beszerzésű gépben lévő hangdekóder meglehetős hangerővel, ezáltal igen meggyőzően teszi a dolgát, ezért az új jövevény csak sima mozdonydekódert kapott, melynek CV értékeit összehangoltam a korábbiéval. A régebbi gépben lévő dekóder sebességdiagram értékeit a programozósínen egy az egyben lehetett átmásolni a későbben érkezett vonatka dekóderébe, majd mindketten egy mozdonycímre kerültek és nagyjából meg is voltam az állítgatással. A két motorkocsi mozgása látványosan egyforma lett, ami nagyon jópofán tud kinézni párhuzamos vágányokon egyszerre futtatva őket, persze a cél nem ez, hanem a kapcsolt menet volt.  Annyi probléma maradt a végére, hogy R3-as íven az ív belseje felé eső ütközők összeakadásveszélyes közelségbe kerültek, melyen a kurzkupplung cseréje segített, a Roco-féle kétrészes, állítható magasságút kapták meg a motorkocsik. Egyelőre még van azért annyi zavaró tényező, hogy az egymás felé néző vezetőállások felőli oldalon a világításokat még nem tudtam kiiktatni, de előbb-utóbb ezt is meg fogom oldani, fotózásnál meg takargattam a dolgot, amennyire tudtamJ
    A végeredmény egyelőre így néz ki, tessék megnézni:

Jenbacherek 1.JPG
Indulás előtt, ketten egy közeli képen nem férnek el...

Jenbacherek 2.JPG
Így még látszik valami:)

Jenbacherek 3.JPG
Perspektíva, yess:)

Jenbacherek 4.JPG
Befért a képbe:)

Jenbacherek 5.JPG
Igazából kanyarban tetszik a legjobban...

Jenbacherek 6.JPG
...ezt érdekes szögből fotóztam:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/18 és
                            http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/19

Video: 





folyt. köv...

3 komment

Címkék: Címkék


2012.07.27. 16:05 op tomi

Piko MÁV Traxx

Januárra

terveztem a mostani kis postot, ehhez képest túl vagyunk a nyár felén, hát ez most így sikerült:)
    A késlekedés fő oka, hogy  hogy egyéb elfoglaltságoknak köszönhetően márciusig gyakorlatilag le sem jutottam a pincébe a terepasztalhoz, na meg volt-van némi forráshiány is az elvégzendő fejlesztések anyagi oldalán…
Pikoék mávos Traxxának megérkezéséről adtam hírt utoljára, még tavaly, nos, a Tran hangdekóder és a modell Mabuchi motorjának  „házassága” nem indult problémamentesen, tulajdonképpen digitálisan vezérelhetetlen volt a modell, melyet többször szét is kaptam áramszedési problémák után kutatva, de a gond sajnos megmaradt. Így a gép visszakerült Csíkos Mesterhez, aki ezután több dekóderrel is tesztelte a digitális üzemet, majd kiderült, hogy a motorka ad ki valami olyan jelet, ami bezavar a dekóder működése során. Így aztán kiforrasztott-beforrasztott ezt-azt, mire a probléma szerencsésen megoldódott, elnézést az erősen laikus és pongyola leírásért, de „szakértelmemből” ennyire futotta:) Speciel a tesztelési és javítási folyamat január elejétől április közepéig-végéig tartott, de engem kárpótol a Traxx mostani hibamentes futása, a hangokkal is meg vagyok elégedve, tessék megnézni lentebb a fotókat:

Traxx szólóban 1.JPG
Íme a gépezet:)

Traxx közelről 2.JPGA részletek szerintem rendben vannak...

Traxx közelről 1.JPG...itt is:)

Traxx szólóban 2.JPGRátol a szerelvényre...

Traxx szerelvénnyel 1.JPGJól mutat az élen:)

Traxx szerelvénnyel 2.JPG...és már el is ment:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/18

Video (jó sötét lett, egyszer már muszáj lesz fejleszteni a világítást a pincében): 

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2012.05.28. 10:35 op tomi

Meglepi

Jelentem,

az új adminfelületet próbálgatva az számomra használhatatlannak tűnik, három post várna publikálásra, hát nem tudom, mi lesz itt...

folyt köv?

Szólj hozzá!


2011.12.22. 11:48 op tomi

Évvége

Lassan

elköszönünk 2011-től, éves összefoglalás jelleggel idei beszerzésekkel nagyon nem dicsekszem, mert nem nagyon voltak, gyanítom, ez jövőre sem lesz sokkal jobb, viszont terepépítéssel tűrhetően haladtam... nagyjából ennyi.
   Egy decemberi beszerzés azért volt, Pikoék Trakciós Traxxa, Csíkos Mester jóvoltából immáron hangdekóderrel ellátva, valamint vitrinként építettem, hogy egy modellt se kelljen fiókban, dobozban tartani, részletek fotóval, videóval jövőre lesznek, két kedvcsináló kép alant:

 

Szépen kivitelezett LÁEV témájú kis videót találtam a Youtube-on, ezzel kívánok mindenkinek Boldog Ünnepeket:)

folyt. köv... 

Szólj hozzá!


2011.12.12. 19:29 op tomi

MOSZ video

Ezt

a videót Facebookon megosztva találtam és megtetszett:)

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2011.12.01. 16:41 op tomi

Mecsoda különbség:)

Tényleg

nem untatnék már tovább senkit a fém szúnyoghálóból (melyet én a helyi vas-műszaki kereskedésben vásároltam)  "épült" hegyeimmel, de az történt, hogy neten rákerestem barkácsolóként és vasútmodellezőként egyaránt, az eredmény a következő:
Ez lenne Faller termékként a kicsike: http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1130.1282/atid.815/ecm.at/Gel%C3%A4ndebau-Aludrahtgewebe.html
Szerencsére itthon is beszerezhető vasútmodellezéssel foglalkozó szaküzletben, íme a termék ármegjelöléssel együtt:
http://vasutmodell.com/faller-170665-terepepito-aluminium-halo-100-80-cm
Redőnyös webshopban pedig ez lenne:
http://www.redonywebshop.hu/szunyoghaloalkatresz/uvegszalasszunyoghalo/femszunyoghalo100cmszeles
A háló ugyanaz, szóval érdemes körbenézni vásárlás előtt, főleg terepépítés esetén, mert az ár sajna' egyre inkább nem mindegy:)

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2011.11.27. 18:20 op tomi

Ajajaj...

Tartósan

háromszáz felett az euroárfolyam a jegybanki kamatemelés után is, úgyhogy a Jézuska ha akarna, akkor sem tudna "jóárasított" csecsebecséket hozni a vasútmodellezők asztalára, ahogy a "kollégák" bejegyzéseit olvasgatom, mindenkinél ritkulnak az új beszerzések.
   Ha egyszer mégis visszajönne az a kettőhetven körüli euró (ez csak álmodozás, minden valóságalapot nélkülöz, de álmodni jó), kíváncsi vagyok, tudnának-e eme hobbinál lefelé mozdulni az árak? Ez azért jutott eszembe, mert úgy 2009 környékén, a jelenlegihez hasonló euro-forint váltási körülmények között kúsztak fel az "átlagos", modellezők által leggyakrabban vásárolt H0-ás Roco mozdonyok (Taurus, Szergej) árai a harminc-negyvenezres árszintről a negyven-ötvenezres értékre, a négytengelyes személykocsik pedig a tízezresről a tizenötezres szintre. Ez persze általam szubjektíven kiragadott példa, de más gyártók esetében is hasonlóak az arányok, viszont anno az árfolyam számunkra kedvezőbbé válása után, ami úgy idén nyár végéig tartott, az áraknak eszük ágában sem volt visszacsúszni a korábbi kedvezőbb, mondhatni megfizethetőbb szintre... Ebből nagyjából az következik, hogy nemsokára ismét magasabb árak köszönthetik a modellvásárlót a szaküzletben, melyek a fenti analógia alapján lefelé már a büdös életben soha nem fognak mozdulni...
   Remélem, én gondolom rosszul és ez az egész mostani bejegyzés egy szemenszedett baromság... remélem:)

folyt. köv...

2 komment


2011.11.24. 12:19 op tomi

Ajánló

Trainmodeller

"kolléga" blogjának rendszeres olvasójaként találtam Ganz járművekről szóló remek belinkelt videókat , ezek egy hivatalos, a gyár által készíttetett film kettébontott darabjai, a film nem mostanában készült, részben örömre ad okot azt látni, hogy a világnak milyen sok táján jártak egykoron magyar gyártású járművek, másrészt sajnálatos belegondolni, hogy hazai, láthatóan dicső múlttal rendelkező vasúti és egyéb járműgyártásunk immáron véglegesen a múlté...
http://blog.trainmodeller.hu/archives/2011/11/19/Ganz_a_vilag_korul/

   A videók utáni "böngészgetés" során találtam egy videót, melynek alanya is Ganz jármű, de H0-ban, íme:

Az otthoni asztalépítésnél változatlanul a domborzat építése van napirenden, nagyjából a korábbi, ezzel kapcsolatos bejegyzésekhez hasonló módon, nem ismételném magam harmadjára is ezzel kapcsolatban, de a "fotóérett" eredményt természetesen itt fogom megosztani:)

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2011.11.08. 17:55 op tomi

Készül a domborzat 2.

Jobban

 
haladtam a terepépítéssel, mint az elkészült fotók „bedolgozásával”, ennek meg a jó időnek (is)  köszönhető, hogy mostani jelentkezésemet „királyrétes” post előzte meg.
    A fém szúnyogháló+gipsz módszer amúgy remekül bevált, nagyjából olyan lett az alagutak környéke, amilyennek elképzeltem. Gondjaim csak a kihúzható alagútportálokkal adódtak, naná, hogy a gipsz megkötése után, ezáltal két portálnál a gipszelést kicsit le kellett bombázni, majd újjáépíteni. Mostanra a dolog működni látszik, persze maradtak illeszkedési hézagok imitt-amott, de a végleges „tereprendezés” remélhetőleg majd segíti az imitt-amott még kihívásokkal küszködő esztétikai viszonyokat:)
   Megkésve bár, de jó pár fotót készítettem, tessék őket megtekinteni, a mellément gipsz nyomai majd eltüntetésre kerülnek: 
 
Fotó talán a legelőnyösebb szögből...
 
 Ugyanaz sötétben... az élesség elment, viszont a színek... is:)
 

Hegyoldal

Hegyoldal másik nézetből

Kilátó kivilágítva, most már valóban a hegyen:)

M41 2124 kifelé tart az alagútból... igaziból persze állva pózol:)

Talent-NoHAB teljesen barátságos találkozó:)

Másik portál Bobóval és Talenttel

A mellékvonali egyvágányos alagút egyik bejárata, nagyjából a másik is így néz ki:)

Az alagutak "beüzemeléséről" kisvideót is készítettem, ezen látszik, hogy némileg "passzentosra" sikerededtek a bejáratok, de a látszat ellenére tessék elhinni, egyik kocsi oldalfala sem ér össze az alagúttal:) Íme:

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/17

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2011.11.04. 18:06 op tomi

Királyréti kisvasút sokadszorra...

Kiváló 

az időjárás, már hetek óta kényeztet bennünket, nintha nem is október vége-november eleje lenne, ezáltal a négynapos hétvégén Kismarosnak, aztán persze a kisvasúttal Királyrétnek vettük az irányt.
    Maga a kisvasút rengeteget fejlődött, kezdjük az elején, a kismarosi állomásépülettel: külső formája valóban kissé úgymond egyszerű, a belbecs viszont kiváló, kulturált jegy-és ajándékárusítás, új és tiszta mellékhelyiségek, nem biztos, hogy baj, hogy művészi külső formaterv helyett inkább a használhatóság dominál.
    A kisvonat új arculat szerinti festése nekem speciel kimondottan tetszik, annál jobban csak a relatíve pontos járatindulás, legjobban viszont a végre az utasszámot korrektül figyelembevevő szerelvényösszeállítás a közlekedtetett kocsiszámot illetően, na meg a személyzet kedvessége, udvariassága.
A felújított pálya jobb minősége utazás során kifejezetten érezhető és élvezhető:)
  Királyréti tartózkodásunkról túl sok mesélnivalóm nincsen, a levegő fantasztikus, az erdő a maga őszi színpompájában gyönyörű.
Lefelé relatíve hosszú, négykocsis szerelvénnyel jöttünk, melynek köszönhetően annak ellenére sem volt zsúfoltság, hogy a vonatos kirándulók jó része (persze velünk együtt) ugyanazt a járatot választotta visszaútra.
     Kismaroson még megnézegettem a Paphegyen készült új személykocsit, melyet Hivi hajtánypályás beszélgetésünk során „multimédiás kocsiként” említett, a multimédiából nekem speciel két, a kocsi fali faburkolatába épített lcd tévé volt látható, de biztosan van még ott más is, amúgy a szokásos, gusztusosan kivitelezett, viszonylag szerényen rugózó paphegyi kocsi, oldalán Nagybörzsönyi Erdei Vasút felirattal, merthogy a részleges pályafelújítás után ott fog majdan közlekedni.
    Summa summárum kellemes nap volt, a Királyréti Kisvasút szépen fejlődik, további sikereket kívánok nekik:)
    Néhány fotó a látottakról:
 
Érkezik a vonat...
 
Körüljárás után, elöl a nagybörzsönyi kocsi
 
Naplemente előtti sütkérezés Kismaroson
 
Nagybörzsönyi kocsi
 
"Multimédia" az ajtó felett...
 
Egy új kocsi új belseje:)
 
 
folyt. köv…  

Szólj hozzá!


2011.10.19. 16:01 op tomi

Készül a domborzat 1.

Sokféle

módon készíthető relatíve valósághű domborzat, fórumokon, vasútmodellezéssel foglalkozó honlapokon, blogokon sokan többféle eljárással alakítják ki a hegyeket-völgyeket.
    Láttam kiváló hungarocell- és purhabszobrászok műveit, fantasztikus gipszhegyeket és vasútmodellkellék-gyártók műszikláiból készült remek alkotásokat.
    Koncepcióm először az volt, hogy fentieket fogom valamilyen módon vegyíteni, persze erre még akár sor is kerülhet, de ezúttal indulásképpen az indexes „Vasútmodellezés” topic volt segítségemre, konkrétan gezerol68 topictárs javaslata, melyben valakinek fém szúnyoghálót javasolt a domborzat tulajdonképpeni hordozójának. Ezek után úgy gondoltam, „benézem” magamnak az említett hálót és az ismerős vas-műszaki kereskedésben, ahová egyébként is viszonylag sűrűn járok, kunyiztam egy kb. húsz négyzetcentiméteres darabkát és diszréten hajtogatni, gyűrögetni kezdtem. Kérem szépen, azt leszámítva, hogy a vágott élénél meglehetősen szúrós, nagyon kellemes alaktartású valamiről van szó, oda-vissza alakítható, nem „rúgja vissza” magát, mint műanyagból készült változata, szóval engem meggyőzött, így aztán egy kétméteres tekerccsel távoztam az üzletből:)
Hegyeim alaplaphoz rögzítésére elővettem a pofonegyszerűen használható ragasztópisztolyt (tetszik tudni, azt, amelyiket hátsó végén átlátszó ragasztórúddal kell „etetni”, csövéből pedig a „ravasz” meghúzására kijön a megfelelő hőmérsékletre olvadt, mindent mindennel rögzítő ragasztó) és egy darabka rétegelt lemezre egy pár négyzetcentis hegyszerűre formázott hálóból felragasztottam egy helyes kis „próbahegy” vázat, majd ecsettel áthúztam hígra kevert modellgipsszel és nagyjából kész is volt a próba, másnap még egy réteg gipszes áthúzás, majd száradás után megtekintettem művemet és arra jutottam, hogy indulhat a folytatás, ezúttal már „élesben”, a terepasztalon:)
   Nem mondom, hogy az alaplap hozzáférhetősége nem hagyott maga után kívánnivalót, magyarán kellett tornázni rendesen, hogy mindenhol alaposan le tudjam rögzíteni a hálót, amivel ráadásul „művészkedni” is kellett, de az eredmény elég látványos lett. Általában két réteg megfelelő keverési arányú gipsszel elég volt behúzni a hálóvázat, különösen meredek részeknél azonban harmadik, sőt negyedik rétegre is szükség volt, illetve az alagútportáloknál egyéb trükközésre is szükség volt, hogy kihúzhatóságuk ellenére illeszkedjenek a frissen létrehozott „domborzathoz”.
   Erről és a domborzatgyártás további fejleményeiről a továbbiakban sok képpel folyamatosan beszámolok majd, most fotók következnek a pillanatnyi állapotról:  

Hegykészítés... hozzávalók: fém szúnyogháló, olló, schnitzer avagy tapétavágó kés, ragasztópisztoly, gipsz, ecset, víz és némi művészi vagy annak gondolt hajlam:)

Háló rögzítve, sok minden még nem tudható, főleg, hogy ebből mi lesz:)

Pici dombocska, gyakorló jelleggel csináltam, de végül is maradt...

Alakulunk:)

Az ördög a részletekben lakik, ezt a részt sokáig gyömöszöltem, amíg ilyen lett...

Eddigiek egyik nézetből, gipszeléssel még viszonylag elmaradva...

Azóta már legipszeltem, fotó is lesz róla majd, de így se rossz:)

folyt. köv...           

1 komment


2011.10.14. 18:08 op tomi

"Mobil" alagútbelső

Korábban

viszonylag sokat agyaltam rajta, hogyan is kellene a leendő hegy(ek)be úgy rögzíteni az alagútportállal egybeépített alagútbelsőket, melyek amúgy erősen leszűkítik a belső teret, hogy valamennyire illúziókeltőek maradjunk, viszont esetleges siklás esetén a benti vágányok hozzáférhetőek maradjanak.
    Mindenféle pakolgatások, próbarendezgetések után született meg a ki-be csúsztatható alagútbelső ötlete. Lényegében arról van szó, hogy két oldalról rétegelt lemezzel mintegy „megvezetem” a belsőket, ehhez persze a Faller-féle, korábban már összeragasztott íves alagútbelsők külső részén kellett kicsit alakítgatni, hogy ebbe a kétoldali „barikádba” ki- és becsúsztatás közben ne tudjon beszorulni, viszonylag hosszas méregetés és próbálgatás után bár, de kialakultak a végleges méretek. A párhuzamosan elhelyezett rétegelt lemezek felülről fekete hullámkartonból borítást kaptak, már csak azért is, hogy kellően sötét legyen az alagútban, illetve felülről határolják a mozgatható alagútbelsőt.
    A mellékvonali pályán némi vágánykorrekcióra is szükség volt ahhoz, hogy egyáltalán beépíthető legyen az egyvágányos portál a hozzá tartozó belsővel, mivel a sínpár közvetlenül az asztal szélén haladt, megoldásként R2-es ívekkel a portálnál a nyomvonal beljebb kerül, majd visszamegy az asztal széle felé az eredeti pályavezetés szerint, de már az alagút belsejében.
    A fentebb leírtak igazából csak képekkel együtt adnak kellő információt a munkálatokról, úgyhogy akkor jöjjenek a képek:
 

Ez lenne az alagútbelső "tokja", nem túl passzentos, de nem is túl lötyögős

Így néz ki a helyére csúsztatva, jól látható a nyomvonalában korrigált pálya is

Ez a Faller-belsős egyvágányos portál helyreillesztés előtt...

... és beillesztve, a gipsz hegyépítés közben került rá, mert az is van, de már leszedtem:)

Ez volt a legegyszerűbben beépíthető belső, ráadásul a nyomvonalunk is egyenes...

... ezért ez vágással, famunkával együtt vagy tíz percet is igénybe vett:)

Itt már kellett számolgatni, vagdalni, néha kicsit káromkodni:)


Végeredmény: megérte:) 

folyt. köv...

Szólj hozzá!


2011.10.13. 16:59 op tomi

Alagutak, hegyek...

Végre

valahára érdemi munkára is lejutottam a pincébe, sőt az utóbbi két-három hét alatt ez többször is előfordult velem.
   Ennek eredményeként elkészültek az alagútportálhoz épített, viszont azzal együtt kivehető alagútbelsők (siklás esetén lehet jelentősége), valamint egész jópofa hegyeket kezdtem "faragni" fém szúnyogháló és modellgipsz segítségével, melynek ötletét az Index vasútmodellező fórumán olvastam.
   Az egész történet szépséghibája, hogy fényképeket elfelejtettem készíteni, de ezt részletes leírással együtt a következő bejegyzésben pótolni fogom, remélhetőleg már a jövő hét folyamán:)

folyt. köv...

2 komment