Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2011.10.14. 18:08 op tomi

"Mobil" alagútbelső

Korábban

viszonylag sokat agyaltam rajta, hogyan is kellene a leendő hegy(ek)be úgy rögzíteni az alagútportállal egybeépített alagútbelsőket, melyek amúgy erősen leszűkítik a belső teret, hogy valamennyire illúziókeltőek maradjunk, viszont esetleges siklás esetén a benti vágányok hozzáférhetőek maradjanak.
    Mindenféle pakolgatások, próbarendezgetések után született meg a ki-be csúsztatható alagútbelső ötlete. Lényegében arról van szó, hogy két oldalról rétegelt lemezzel mintegy „megvezetem” a belsőket, ehhez persze a Faller-féle, korábban már összeragasztott íves alagútbelsők külső részén kellett kicsit alakítgatni, hogy ebbe a kétoldali „barikádba” ki- és becsúsztatás közben ne tudjon beszorulni, viszonylag hosszas méregetés és próbálgatás után bár, de kialakultak a végleges méretek. A párhuzamosan elhelyezett rétegelt lemezek felülről fekete hullámkartonból borítást kaptak, már csak azért is, hogy kellően sötét legyen az alagútban, illetve felülről határolják a mozgatható alagútbelsőt.
    A mellékvonali pályán némi vágánykorrekcióra is szükség volt ahhoz, hogy egyáltalán beépíthető legyen az egyvágányos portál a hozzá tartozó belsővel, mivel a sínpár közvetlenül az asztal szélén haladt, megoldásként R2-es ívekkel a portálnál a nyomvonal beljebb kerül, majd visszamegy az asztal széle felé az eredeti pályavezetés szerint, de már az alagút belsejében.
    A fentebb leírtak igazából csak képekkel együtt adnak kellő információt a munkálatokról, úgyhogy akkor jöjjenek a képek:
 

Ez lenne az alagútbelső "tokja", nem túl passzentos, de nem is túl lötyögős

Így néz ki a helyére csúsztatva, jól látható a nyomvonalában korrigált pálya is

Ez a Faller-belsős egyvágányos portál helyreillesztés előtt...

... és beillesztve, a gipsz hegyépítés közben került rá, mert az is van, de már leszedtem:)

Ez volt a legegyszerűbben beépíthető belső, ráadásul a nyomvonalunk is egyenes...

... ezért ez vágással, famunkával együtt vagy tíz percet is igénybe vett:)

Itt már kellett számolgatni, vagdalni, néha kicsit káromkodni:)


Végeredmény: megérte:) 

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr983303538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása