Korábban
Mindenféle pakolgatások, próbarendezgetések után született meg a ki-be csúsztatható alagútbelső ötlete. Lényegében arról van szó, hogy két oldalról rétegelt lemezzel mintegy „megvezetem” a belsőket, ehhez persze a Faller-féle, korábban már összeragasztott íves alagútbelsők külső részén kellett kicsit alakítgatni, hogy ebbe a kétoldali „barikádba” ki- és becsúsztatás közben ne tudjon beszorulni, viszonylag hosszas méregetés és próbálgatás után bár, de kialakultak a végleges méretek. A párhuzamosan elhelyezett rétegelt lemezek felülről fekete hullámkartonból borítást kaptak, már csak azért is, hogy kellően sötét legyen az alagútban, illetve felülről határolják a mozgatható alagútbelsőt.
A mellékvonali pályán némi vágánykorrekcióra is szükség volt ahhoz, hogy egyáltalán beépíthető legyen az egyvágányos portál a hozzá tartozó belsővel, mivel a sínpár közvetlenül az asztal szélén haladt, megoldásként R2-es ívekkel a portálnál a nyomvonal beljebb kerül, majd visszamegy az asztal széle felé az eredeti pályavezetés szerint, de már az alagút belsejében.
A fentebb leírtak igazából csak képekkel együtt adnak kellő információt a munkálatokról, úgyhogy akkor jöjjenek a képek:
Ez lenne az alagútbelső "tokja", nem túl passzentos, de nem is túl lötyögős
Így néz ki a helyére csúsztatva, jól látható a nyomvonalában korrigált pálya is
Ez a Faller-belsős egyvágányos portál helyreillesztés előtt...
... és beillesztve, a gipsz hegyépítés közben került rá, mert az is van, de már leszedtem:)
Ez volt a legegyszerűbben beépíthető belső, ráadásul a nyomvonalunk is egyenes...
... ezért ez vágással, famunkával együtt vagy tíz percet is igénybe vett:)
Itt már kellett számolgatni, vagdalni, néha kicsit káromkodni:)
Végeredmény: megérte:)
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.