Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2011.10.19. 16:01 op tomi

Készül a domborzat 1.

Sokféle

módon készíthető relatíve valósághű domborzat, fórumokon, vasútmodellezéssel foglalkozó honlapokon, blogokon sokan többféle eljárással alakítják ki a hegyeket-völgyeket.
    Láttam kiváló hungarocell- és purhabszobrászok műveit, fantasztikus gipszhegyeket és vasútmodellkellék-gyártók műszikláiból készült remek alkotásokat.
    Koncepcióm először az volt, hogy fentieket fogom valamilyen módon vegyíteni, persze erre még akár sor is kerülhet, de ezúttal indulásképpen az indexes „Vasútmodellezés” topic volt segítségemre, konkrétan gezerol68 topictárs javaslata, melyben valakinek fém szúnyoghálót javasolt a domborzat tulajdonképpeni hordozójának. Ezek után úgy gondoltam, „benézem” magamnak az említett hálót és az ismerős vas-műszaki kereskedésben, ahová egyébként is viszonylag sűrűn járok, kunyiztam egy kb. húsz négyzetcentiméteres darabkát és diszréten hajtogatni, gyűrögetni kezdtem. Kérem szépen, azt leszámítva, hogy a vágott élénél meglehetősen szúrós, nagyon kellemes alaktartású valamiről van szó, oda-vissza alakítható, nem „rúgja vissza” magát, mint műanyagból készült változata, szóval engem meggyőzött, így aztán egy kétméteres tekerccsel távoztam az üzletből:)
Hegyeim alaplaphoz rögzítésére elővettem a pofonegyszerűen használható ragasztópisztolyt (tetszik tudni, azt, amelyiket hátsó végén átlátszó ragasztórúddal kell „etetni”, csövéből pedig a „ravasz” meghúzására kijön a megfelelő hőmérsékletre olvadt, mindent mindennel rögzítő ragasztó) és egy darabka rétegelt lemezre egy pár négyzetcentis hegyszerűre formázott hálóból felragasztottam egy helyes kis „próbahegy” vázat, majd ecsettel áthúztam hígra kevert modellgipsszel és nagyjából kész is volt a próba, másnap még egy réteg gipszes áthúzás, majd száradás után megtekintettem művemet és arra jutottam, hogy indulhat a folytatás, ezúttal már „élesben”, a terepasztalon:)
   Nem mondom, hogy az alaplap hozzáférhetősége nem hagyott maga után kívánnivalót, magyarán kellett tornázni rendesen, hogy mindenhol alaposan le tudjam rögzíteni a hálót, amivel ráadásul „művészkedni” is kellett, de az eredmény elég látványos lett. Általában két réteg megfelelő keverési arányú gipsszel elég volt behúzni a hálóvázat, különösen meredek részeknél azonban harmadik, sőt negyedik rétegre is szükség volt, illetve az alagútportáloknál egyéb trükközésre is szükség volt, hogy kihúzhatóságuk ellenére illeszkedjenek a frissen létrehozott „domborzathoz”.
   Erről és a domborzatgyártás további fejleményeiről a továbbiakban sok képpel folyamatosan beszámolok majd, most fotók következnek a pillanatnyi állapotról:  

Hegykészítés... hozzávalók: fém szúnyogháló, olló, schnitzer avagy tapétavágó kés, ragasztópisztoly, gipsz, ecset, víz és némi művészi vagy annak gondolt hajlam:)

Háló rögzítve, sok minden még nem tudható, főleg, hogy ebből mi lesz:)

Pici dombocska, gyakorló jelleggel csináltam, de végül is maradt...

Alakulunk:)

Az ördög a részletekben lakik, ezt a részt sokáig gyömöszöltem, amíg ilyen lett...

Eddigiek egyik nézetből, gipszeléssel még viszonylag elmaradva...

Azóta már legipszeltem, fotó is lesz róla majd, de így se rossz:)

folyt. köv...           

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr153315093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.10. 21:09:19

Én papírmaséból építettem hegyet, annál csak arra kell figyelni, hogy a csirizt ne hagyd ott, mert beleköt az edénybe. De jó hozzá a tapétaragasztó is, és az az edénybe se rohad bele.
süti beállítások módosítása