Kisvasút...gyermekprogramnak indult, szerelem lett belőle.
Gyerekkoromban (Budán laktunk), sokat úttörővasutaztam...így hívták, mit csináljak, de a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút nekem már csak Úttörővasút marad, így, 2008-ban is.
Kisiskolás koromban minden évben volt két hét nagymamás nyaralásom Mátrafüreden, egy vállalati üdülőházban, ott erdei úttörővasútnak hívták a kisvonatot, ma Mátravasút, a nyaralás két hete alatt minimum ötször sikerült teljesíteni a Mátrafüred-Gyöngyös-Mátrafüred viszonylatot, és minimum egyszer volt egy hosszabb, számomra roppant élvezetes túra, amely Mátrafüred-Gyöngyös-Lajosháza-Gyöngyös-Mátrafüred viszonylatot foglalt magába.
A Széchenyi-hegyen az először az Mk-49, majd az Mk-45 vontatta szerelvényekkel utaztunk.
Ez így elég poénos: a felső kép 1972-ben készült, a másik 2006-ban...hogy ki kicsoda? nem túl bonyolult feladvány:)
Mátrafüreden eleinte C-50-esekkel sikerült utazni, a kipufogóduda (vagy síp) hangja a mai napig nálam összekapcsolódik az akkori élményekkel...csattogott a gép, mint a veszett fene, egyszerre éreztem magam vonaton, és vidámparkban..néhány évvel később alaposan meglepődtem, amikor "megnőttek" a kocsik, és a mozdony is Mk-48-ra változott:)
Most akkor ugrunk úgy huszonöt évet, és megérkezünk Kismarosra, ahol is apucinak felcsillan a szeme a kisvasutat látva, anyucira nem tesz túl nagy hatást a látvány, a gyerekek viszont érdeklődést mutatnak, úgyhogy nekivágunk Királyrétnek kisvasúttal...aztán tavasszal, és ősszel ezt többször megismételjük.Egyszer elvetődtünk a Széchenyi-hegyre is permetező esőben, és jól felmentünk a gyermekvasúttal Hűvösvölgybe...tetszett, csak ez már 2006 nyarának legvégén volt, az ösz pedig sajna' nem éppen a gyerekprogramokról szólt Budapesten...sebaj, majd máskor:)
Decemberben Mikulásvonatoztunk a királyréti kisvasúton, ráadásul Morgó gőzössel, jóatyámat is vittük, akinek ugyebár szintén gyenge pontja a vonat, úgyhogy szegény nejemnek nem volt egyszerű dolga, mert adott volt egy négy éves, kissé akaratos kislány, valamint három, a gőzöstől teljesen elvarázsolt 64, 38, valamint egy majdnem 6 éves, transzban lévő pali:)
Szóval jól sikerültek a kirándulások, mindenképpen hivatkozási alapként szolgáltak a későbbiekhez.
A net segítségével körbenéztam, merre is vannak kisvasutak tőlünk viszonylag fájdalommentesen autózható távolságra, ami kicsi lányom miatt másfél-két órát jelent, autópálya pluszpont..
Bár egy hosszabb kirándulásnak tetemesek a járulékos költségei, vonatozni muszáj.
Morgó gőzös kicsi, de impozáns
Én minden kisvasúttal elfogult vagyok, persze pozitívan, de valahogy jó lenne kitalálni, hova is kéne eljutni...
Itt kicsit körbenéztem...
http://hajtany.znet.hu/filmek/filmek.htm
Töltögettem, felírtam cd-re, dvd-re...nagyon jó kis filmek...aztán az jött ki, hogy mindenhová el kellene menni.
Ez jó ötlet volt, mert nagyfiam innentől konkrétan elkezdett rajzolgatni, holott ennek előtte a papír, és a ceruza abszolúte nem érdekelte, ráadásul a duplós vonat is átalakult kisvasúttá, egypályás lett sok-sok emelkedővel, és kitérővel...tehát alapszinten ez már modellezés, vagy nem?
folyt. köv.
Mk-48, a megbízható "igavonó"
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.