Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.01.04. 12:54 op tomi

Kisvasút

 Kisvasút...gyermekprogramnak indult, szerelem lett belőle.

  Gyerekkoromban (Budán laktunk), sokat úttörővasutaztam...így hívták, mit csináljak, de a Széchenyi-hegyi Gyermekvasút nekem már csak Úttörővasút marad, így, 2008-ban is.

Kisiskolás koromban minden évben volt két hét nagymamás nyaralásom Mátrafüreden, egy vállalati üdülőházban, ott erdei úttörővasútnak hívták a kisvonatot, ma Mátravasút, a nyaralás két hete alatt minimum ötször sikerült teljesíteni a Mátrafüred-Gyöngyös-Mátrafüred viszonylatot, és minimum egyszer volt egy hosszabb, számomra roppant élvezetes túra, amely Mátrafüred-Gyöngyös-Lajosháza-Gyöngyös-Mátrafüred viszonylatot foglalt magába.

  A Széchenyi-hegyen az először az Mk-49, majd az Mk-45 vontatta szerelvényekkel utaztunk.

Ez így elég poénos: a felső kép 1972-ben készült, a másik 2006-ban...hogy ki kicsoda?  nem túl bonyolult feladvány:) 

Mátrafüreden eleinte C-50-esekkel sikerült utazni, a kipufogóduda (vagy síp) hangja a mai napig nálam összekapcsolódik az akkori élményekkel...csattogott a gép, mint a veszett fene, egyszerre éreztem magam vonaton, és vidámparkban..néhány évvel később alaposan meglepődtem, amikor "megnőttek" a kocsik, és a mozdony is Mk-48-ra változott:) 

 Most akkor ugrunk úgy huszonöt évet, és megérkezünk Kismarosra, ahol is apucinak felcsillan a szeme a kisvasutat látva, anyucira nem tesz túl nagy hatást a látvány, a gyerekek viszont érdeklődést mutatnak, úgyhogy nekivágunk Királyrétnek kisvasúttal...aztán tavasszal, és ősszel ezt többször megismételjük.Egyszer elvetődtünk a Széchenyi-hegyre is permetező esőben, és jól felmentünk a gyermekvasúttal Hűvösvölgybe...tetszett, csak ez már 2006 nyarának legvégén volt, az ösz pedig sajna' nem éppen a gyerekprogramokról szólt Budapesten...sebaj, majd máskor:)          

Decemberben Mikulásvonatoztunk a királyréti kisvasúton, ráadásul Morgó gőzössel, jóatyámat is vittük, akinek ugyebár szintén gyenge pontja a vonat, úgyhogy szegény nejemnek nem volt egyszerű dolga, mert adott volt egy négy éves, kissé akaratos kislány, valamint három, a gőzöstől teljesen elvarázsolt 64, 38, valamint egy majdnem 6 éves, transzban lévő pali:)

Szóval jól sikerültek a kirándulások, mindenképpen hivatkozási alapként szolgáltak a későbbiekhez.

  A net segítségével körbenéztam, merre is vannak kisvasutak tőlünk viszonylag fájdalommentesen autózható távolságra, ami kicsi lányom miatt másfél-két órát jelent, autópálya pluszpont..

Bár egy hosszabb kirándulásnak tetemesek a járulékos költségei, vonatozni muszáj.

 

       Morgó gőzös kicsi, de impozáns

Én minden kisvasúttal elfogult vagyok, persze pozitívan, de valahogy jó lenne kitalálni, hova is kéne eljutni...  

 

Itt kicsit körbenéztem...

http://hajtany.znet.hu/filmek/filmek.htm

Töltögettem, felírtam cd-re, dvd-re...nagyon jó kis filmek...aztán az jött ki, hogy mindenhová el kellene menni.

Ez jó ötlet volt, mert nagyfiam innentől konkrétan elkezdett rajzolgatni, holott ennek előtte a papír, és a ceruza abszolúte nem érdekelte, ráadásul a duplós vonat is átalakult kisvasúttá, egypályás lett sok-sok emelkedővel, és kitérővel...tehát alapszinten ez már modellezés, vagy nem?

folyt. köv. 

 

 

 

            Mk-48, a megbízható "igavonó"

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr31284392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása