Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.01.21. 14:46 op tomi

Lesz ez még jobb is:)

 Örülgettünk kicsit az immáron fixen „aljzatolt” pályának, már csak a síneket kellett rögzíteni. Ragasztani semmiképpen sem akartam, mert utólag nehezen korrigálható, tehát maradt a szögezés. Ehhez először is beigazgattam pontosan a síneket, majd minifúróval nekiálltam a talpfák lyuggatásának, ami azért nem volt annyira egyszerű, mert 1,2 mm-es fúrószárral dolgoztam, viszont a talpfa szélessége is úgy 2 mm körül lehet…persze volt, ahol megcsúszott a kezem, remélem, majd a kavicsozás eltünteti a „selejtet”. Kipróbáltam, hogy az általam sínszegként használt bognárszeget mennyire is lehet a rétegelt lemezbe kalapáccsal óvatosan beütni, hát, az eredmény az, hogy semennyire, viszont az 1,2-es fúróval előfúrva gyönyörűen, passzentosan beüthető lett a bognárszeg, úgyhogy maradtam is ennél a megoldásnál.
 Egyértelmű információt a rögzítés sűrűségére vonatkozóan nem találtam, úgyhogy először elég ritkásan szögeltem le a síneket, aztán, ha az elkészült szakaszt nem éreztem eléggé stabilnak, „megbiztattam” még egy-két szöggel. Az emelkedőknél nehezebb dolgom volt, mind a megközelítés, mind az előfúrás terén, ráadásul az egész munkálatnál törekedni kellett (volna) arra, hogy egyforma mélységűre üssem le a szegeket…látszatra sikerült.
 Következett a menetpróba: többkocsis személy- és tehervonatok indítása, először lassúmenetben. Volt pár szétakadás, ahogy láttam, a kurzkupplungos szerelvények különösen érzékenyek a szintbeni egyenetlenségekre, szerencsére a galibát minden esetben az okozta, hogy a sínszöget korábban túl mélyre ütöttem. Korrigálásként fogóval kicsit visszahúztam, a szög fejét, és megszűnt a siklás:)                                            A mellékvonali pályán már nehezebb volt korrigálni, főleg a nehezebb hozzáférhetőség okán, bár ott az R2-es, R3-as ívek miatt nem is terveztem komolyabb szerelvények közlekedtetését, a "vicinális" jellegbe pedig tán jobban belefér kis egyenetlenség:)  
 
 
 
 
 
 
 
  A "vasútüzem" működik, kapcsolópult híján a kitérőket egyenlőre még kézzel állítjuk, viszont a pályaudvar kezd megtelni szerelvényekkel. Mivel az összes mozdony, és motorvonat "hangoskodik", és világít, komoly amperproblémák léptek fel, szegény Multimaus teljesítménye kevésnek bizonyult. A megoldást egy Tran központ beszerzése jelentette nagy teljesítménye, magyar nyelvű menürendszere okán. A cuccról indexes fórumokon már esett szó pro és kontra, nekem szimpatikus könnyű kezelhetősége, CV írási-olvasási képessége, a külön programozósín-kimenet, és a nagyon finom sebességszabályzási lehetőség.
  Megpróbáltam egy-két videót csinálni a modellekről, a "vicinális" pályán történt a dolog, ami sajnos eléggé kihozza a pálya egyenetlenségeit, előbb-utóbb majd korrigálom:)



 
 
 
 
 
 
 
 
 
folyt. köv.
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr9305903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása