Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.02.29. 14:34 op tomi

Vontatóállomány

  Félretettem kis időre Dunakeszi (Mittelstadt) állomás továbbépítését, az az igazság, hogy kicsit meguntam a ragasztó szagát, kicsit a hátam is megunta, úgyhogy elővettem a fotóapparátot, és fotózgattam kicsit a terepasztalon. Ennek köszönhetően most be tudom mutatni a gördülőállomány motorizált részét, nem, mintha katalógusokban nem lennének benne az általam használt gépek profi felbontásban, és minőségben, viszont ezeket mégiscsak én fotóztam:) Egy peront is összeraktam háttér gyanánt, nem biztos, hogy itt lesz a végleges helye, mindenesetre háttérnek jól bevált.

  Az igazsághoz hozzátartozik, hogy először vakuval próbálkoztam, és nagyon elégedetlen voltam az eredménnyel, úgyhogy állványra tettem a gépet, és nélküle próbálkoztam, az eredmény sokkal meggyőzőbb lett, viszont a helyi világítás (energiatakarékos izzók) következtében a színek kicsit elmentek, úgyhogy kicsit megphotoshopoltam az elkészült képeket, azért ez valamennyire sajnos látszik, sorry, de ez van.

  Akkor lássuk a gépeket: 

   Gützold MÁV M 62 194 "Szergej"

Elsőként került hozzám, neten rendeltem (vasútmodell.com), amikor a terepasztal még csak papíron létezett, jó pár hónapig csak nézegettem, kivettem a dobozából, visszaraktam... Futása nagyon szép, a gép maga bivalyerős, a gyári bajuszos festés szerintem remekmű!

  Roco MÁV M 61 014 Nohab

Magyar vonatkozású terepasztalok kötelező darabja, a huszonévvel ezelőtti TT-s asztalomon is szolgált egy "tesója", őt kéz alatt vettem, nem éppen olcsón, de Nohab-ügyben elfogult, és fan is vagyok, ezért szinte minden pénzt megér hogy birtokolhatom "Őfelségét". Erős gép, futása csöndes, digitalizálása óta szépen is fut, amúgy gyönyörű darab, akárcsak az eredeti:)

    Heljan MÁV M 61 020 Nohab

  "Szívem csücske II." , a Naumann cégtől érkezett, orrán csillag helyett Nohab logót visel. Festése nagyon szép, a külön mellékelt alkatrészek (féktömlők, egyebek) minősége viszont sokat ront az összképen, fel sem raktam őket, mivel a modell átalakíttatását tervezem az IV-es korszaknak megfelelő narancsszínű festéssel. A modell nem egy erőgép, lévén, hogy nincs tapadógyűrűje, és csak négy kerékpárja hajtott, futása viszont gyönyörű, egyenletes, motorhang üzemelés közben gyakorlatilag nem hallható.

      Gützold MÁV 520 034 "Hruscsovdízel"

Ő is kéz alatti vétel, tűrhető vételáron, végül is kompromisszum eredményeként szántam rá magam a beszerzésre, hogy legyen magyar festésű gőzösöm, mert az igazi, persze, a 424-es lenne, viszont nagyszériás gyártásban nem létezik, úgyhogy maradt az 520-as. Cserébe viszont a gép kivitelezése parádés, festése, a részletek, egyáltalán az egész mozdony gyönyörű, szerkocsis hajtása van tapadógyűrűvel, ezért erőnléte, vontatási képessége példás, sajnos, a mozdonyt Gützoldék ismereteim szerint nem Bühler motorral készítették, viszont digitalizálása óta gyönyörű a futása.

  Piko MÁV "Desiro" 6342013-7

Beszerzése a Naumann cégtől történt, előbb láttam a modellt, mint az igazit, nem rossz a festése, a belső berendezése, világítása pedig telitalálat, nagyon jól mutat az asztalon. A Piko modellek minőségét kevéssé szokták az egekig magasztalni, ehhez képest kellemes csalódás a gép futása, nyugodt, egyenletes, a hajtás ugyan nem éppen zajtalan, de összességében tetszik, amit az asztalon produkál, nem bántam meg a beszerzést. 

     Roco DB VT/VS 98

Modellkit beszerzés, az eredeti sínbusz német mellékvonalakon unalomig ismert volt, akárcsak a mi BzMotunk, csak jóval korábbról, kedves, bumfordi formájába szerettem bele, amúgy az egyetlen gyárilag hangdekóderes modellem, futása, gyári hangja tökéketes. Az Esu cucc gyári beszerelésétől azonban nem vagyok elájulva, az egész motorkocsi dekóderből, meg hangszóróból áll, és ez sajnos, látszik is, nem kicsit, úgyhogy azt hiszem, a továbbiakban is maradok az utólagos digitalizálásnál, és a Tran dekódereknél, a' la Csíkos Műhely:)

     Lima ÖBB D 2067 010-05

Modellkitéktől érkezett, miután a polcukon porosodott évek óta, digitális üzemre nem ajánlották, világítása csak imitált volt. Eredetijéről dunsztom nincs, merrefelé használták a "sógorok", gondolom, tolatószolgálatot látott el, én tolatgatásokon kívül a mellékvonali pályámra szántam, ahol két-három kéttengelyes személykocsit hurcibálva normál nyomtávú kisvasútként is funkcionálhat. Régóta vágytam ilyen jellegű mozdira, persze, magyar jellegű jobb lett volna, de a Deákmodell árait nem vagyok hajlandó tolerálni, ez pedig megtetszett, szerintem gyönyörű formájú, és kidolgozású gépecske, árához képest tűrhetően fut, amúgy digit üzemben, menetirány szerinti világítással közlekedik, ennyit a nem digitalizálható mozdonyokról:)

"Méretesebb" képek:

http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom

folyt. köv.   

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr57359465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nohabandras 2008.03.31. 11:26:52

Gratulálok, jó a blog, tetszik a terepasztal épitési stilusa és nagyon jók a mozdonyok is! Nohab a kedvencem nekem is!
Üdv a kis ellenőrnek!

András

op tomi 2008.03.31. 11:47:42

Köszi...Nohab forever:)

DEDAI 2008.10.24. 22:24:41

Szia OPTOMI!

Nagyon keresek egy szakit, aki tudna analóg mozdonyokat digitalizálni...
Pl.: Roco Br 218, Piko E244, talán Gützold, kleinbahn...
Hanggal együtt kellene átalakítani őket!

Segítséged előre is köszönöm!

Üdv.:

DEDAI 20/97-92-350

csíkosháTTú · http://www.csikos-muhely.hu 2008.10.29. 09:47:04

Szia Tamás!
Az ÖBB Rh2067 egy dízel-hidraulikus tolató gép, és néha feltűnik pályaépítő vonatokkal is szinte bárhol. Én Legutóbb Bécs-Újhelyen láttam ilyet.
István

op tomi 2008.10.29. 11:01:01

Köszi!
Kár, hogy modellben igen gyengén muzsikál, én már csak nézegetem, mert áramot szedni szinte már egyáltalán nem tud, nem volt egy nagy vétel:)

imx 2008.12.01. 12:56:24

Szia!
Azt szeretném kérdezni, hogy a Desiroban alapban volt dekoder?
Köszi.

imx 2008.12.01. 13:05:43

A mondat második fele meg lemaradt, szoval tervezem egy ilyen modell beszerzését és jó lenne tudni, hogy kell e hozzá még egy dekóder is.

op tomi 2008.12.01. 15:33:57

Add még hozzá a dekóder árát külön, mert alapból csak digi előkészítéses:)
süti beállítások módosítása