Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.06.08. 20:09 op tomi

Perontető "papundekliből", meg fotózgattam még egy kicsit a pincében...

  Áprilisban döntöttem el, hogy az Auhagen perontetőket le fogom cserélni az asztalon...  http://optomi.blog.hu/2008/04/22/minimalis_haladas_otthon_amugy_meg_mojaho_a_fustiben, (hogy ne kelljen "lapozgatni", belinkeltem...), és még akkor berendeltem mindenféle tetőket kartonból, valahogy nem érkeztek meg, a válasz az volt, hogy sajnos, nem küldte az Auhagen, még négy hét türelmet kérünk... telefonálgattam más modellboltokhoz is, ott is rendelhettem volna, szintén a teljes bizonytalanságra alapozva... nem tettem... "mert hülye azért nem vagyok":) Itt következhetne, illetve következik egy rövid okfejtés a hazai vasútmodell-kereskedelemről, némi kritikai éllel, hozzátehetném adaléknak nejem friss tapasztalatait (szegényke, szülinapi ajándékot szeretett volna nekem beszerezni, nem is bárhonnan, hanem vasútmodell-szaküzletből, hát szakértői segítséget, tanácsot, kedvességet... nna, azt nem kapott, pedig nemcsak egy helyen, nemcsak egy cégnél járt)... végül is nem nagy ügy, csak ugye a kereskedői oldalról az az általános panasz, hogy kicsi a magyar vasútmodellezői piac... tán más baj is lehet... ennyit erről, speciel a magyarországi kiskereskedelem úgy "ámblokk" lehetne színvonalasabb, tisztelet a (kevés, de azért létező) kivételnek. Szóval, úgy döntöttem, hogy kihagyom a modellboltokat, jöhetnek a papírboltok, ráadásul ezért egy lépést sem kellett tennem, mivel nejem a gyermekeink okán a mindenféle kreatív, hobby, és hasonló üzletek nagy ismerőjeként beszerzett az "átépítéshez" hullámkartont, valami szürkésbarna színt szerettem volna, de a meghirdetett választékhoz képest csak fekete volt, persze ez is adalék a honi kiskereskedelem "méltatásához", meg az állítólagos piacgazdasághoz, de mindegy is volt, csak haladjunk már végre:) Első körben le kellett "műteni" a régi perontetőt, éspedig a tartóoszlopok rongálása nélkül, majd pedig síkba kellett csiszolni a tetőt tartó keresztelemeket, sziszifuszi munka volt, de haladós, minifúróval, és a hozzá való mini "flexkoronggal" dolgoztam, azt leszámítva, hogy a terasz "úszott" a műanyag sorjában, túl nagy kosszal sem járt. Következő lépésként schnitzerrel méretre vágtam a hullámkartont, majd ragasztás, és kész:) 

Ilyen lett a kisebbik peron, aztán jönnek a képek a nagyról is... 

   Elővigyázatosságból először legyen egy távolabbi kép:)

Itt már közeledik az igazság pillanata:)

Itt meg már sajnos minden látszik, amit egy kritikus szempár észrevehet...

  Az esőcsatornák még hiányzanak, meg a karton "hullámai" lehetnének kicsit sűrűbbek, hogy jobban hasonlítson az igazi hullámpalára, de nekem már ebben a formában is jobban tetszik, mint az eredeti, gyári változat, persze lehet, hogy még "faragok" rajta, a flaszter is lehetne élethűbb,mindenhová viacolor, esetleg egy piros biztonsági sáv, egyebek, hát, majd meglátjuk... Nagy örömömben némi kis videózást is elkövettem, érkeznek, és indulnak a szerelvények, a közös pont a sokat szenvedett peron:)...íme:

  Aztán, ha már lecuccoltam a kamerát, és elővettem az állványt, lefotóztam a gördülőállomány "motorizálatlan" részét, tehát következnek a kocsik:

Klein Modellbahn Gysev négytengelyes nyitott teherkocsi

Klein Modellbahn MÁV kéttengelyes nyitott teherkocsi

Klein Modellbahn MÁV kéttengelyes zárt teherkocsi

Lilliput DB négytengelyes tartálykocsi

Modellkit MOL-VTG négytengelyes bérelt gázszállító kocsi

Roco MÁV kéttengelyes zárt állatszállító kocsi

Roco DB kéttengelyes étkezőkocsi

Roco DR kéttengelyes személykocsi

Roco DR kéttengelyes személykocsi

Roco MÁV "Gosa" 1-2. osztály

Roco MÁV "Gosa" 2. osztály

Sachsenmodelle Gysev "halberstadti" kocsi 2. osztály

Tillig MÁV "bautzeni" étkezőkocsi

  A teherkocsikat a Szergej szokta ráncigálni, a gosákat, halbikat, meg a bautzeni kocsit NoHAB, Taurus "hangulatfüggő" összeállításban, és tervezem egy nosztalgiaszerelvény összeállítását a Gützold 520-as mögé, a kéttengelyes személykocsik a mellékvonali pályán szolgálnak, jó lenne egyszer "mávosítani" őket, hát, ez még a jövő zenéje, ja, a kocsivilágításokat meg csíkosháTTú "követte el"...

"Méretesebb" képek:

 http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom

folyt. köv...

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr12510103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bence 2008.06.13. 11:01:51

Szép magyaros lett a perontető (azaz nagyon hangulatos, csak kicsit "avétos"...) Nem kéne hozzá egy beázás-imitáció? :)
btw Vmelyik postodban írtad, hogy Heljan Nohab is lesz. Az orrajtót leműtöd/leműtteted? No további jó modellezegetést!

op tomi 2008.06.13. 12:03:55

Persze, ha meglesznek az esőcsatornák, egyet "direktben" eltörök, hogy meglegyen a beázás:)
A Heljan NoHABról a "vontatóállomány" bejegyzésnél találsz képet, amúgy most kap narancs festést, tetőkapaszkodókat... profira bíztam, majd láthatod az eredményt:)
süti beállítások módosítása