Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.07.17. 10:31 op tomi

Gőzösök, kocsik, hangok...

   Hétfő reggel meglátogattam CsíkosháTTú Mestert néhány mozdony ügyében, vittem hozzá egy "Csörgőt" digitalizálásra, hangosításra, meg Bhv-t, Bdt-t kivilágítani, viszont átvettem a készre digitalizált, hangosított Lilliput T9-es kis gőzöst, illetve új hangot kapott a Gützold MÁV 520. Visszafelé menet olyan felhőszakadás kapott el, amiben  jószerével az előttem haladó autót sem lehetett látni, az úttestet fél percen belül öntötte el több centis, egybefüggő víz, voltam már felhőszakadásban, de ilyenben még soha. Két gondolat motoszkált bennem, az egyik persze az volt, hogy állandóan hurcibálnom kellene a fotóapparátot, mert persze nem volt nálam, a másik meg, hogy kicsit sok meteorológiai, éghajlati változás van mostanság... azért persze bátran cserélek majd télikabátot, ha urambocsá' kihíznám a régit, de azért éberség, emberek, mert valami van:)

   Naszóval, anno folyamatosan keresgéltem valami jó kis gőzöst a mellékvonali pályára, Ep. I-es kivitelre gondoltam, hogy nosztalgiajárat gépeként tudjam "szolgálatba helyezni", és tavasszal akciós gépként találtam meg a vasútmodell.com oldalon, úgyhogy gyorsan   "begyűjtöttem", majd továbbítottam az "illetékeshez" digitalizálásra, hangosításra, tehát a "szokásosra".
   "Lilliput T9 K.P.u.G.H.", főként ezen a néven található meg a gép a magyarországi forgalmazóknál, a T9 a típust jelöli, de engem a K.P.u.G.H. rövidítés teljes kiírása is érdekelt, a Lilliput honlapján meg is találtam, eszerint: "Königlich Preußische und Großherzoglich Hessische Staatseisenbahn", vagyis "Porosz Királyi, és Hesseni Nagyhercegségi Államvasutak"... nálam ez nagyjából így hangzik...ami szép, az szép, ha valaki, aki ezt olvassa, netán a porosz vasúttörténetben is járatos, és megírja a vasúttársaság helyesebben "magyarított" nevét, azt megköszönöm:) Szép kis gép, az alja olyan "műanyagos", talán a kínai gyártásnak köszönhetően, nem, mintha üzem közben látszana, csak jeleztem... ami látszik, az viszont nagyon rendben van, a kidolgozás minőségi, a gép futása nemkülönben. Szerintem favázas kocsik illenének mögé, egyelőre anyagi okokból "akciós" DB-s, DR-es kocsikat huzigál, hogy ne járjon a pályán egyedül...
   Mivel eredetiben, működés közben még nem volt szerencsém az 1:1-es változathoz, a hangjáról csak annyit mondanék, hogy nekem nagyon tetszik, most jönnek a képek:

  Arányos, jópofa kis gép

Hátulról sem csúnya, bár nem csináltam makrót, de azok a hátsó ablakok remekművek, tényleg:)

"Eklektikus" összeállítás... egyelőre így marad...

Azért így is aranyos... szerintem:)

Van róla kisvideo is:

   A másik "versenyző" a Gützold MÁV 520-as, "ő" új hangot kapott, illetve kipróbálok egy új kocsiösszeállítást, melynek során a gőzös württembergi kocsikat kapna, ezek szerint az eredetileg német, de "mávosított" mozdony (ex BR-52) most MÁV-os felségjellel húzza a DRG-s vagonokat... persze, ilyen szerelvény a valóságban nem létezett, de piszok jól mutatnak így együtt, magyar felségjelzésű kocsit meg amúgy sem hiszem, hogy lehetne találni a modellpiacon, pláne nem ilyen remek minőségben, ahogy a Roco ezeket "elkövette":) Amennyiben viszont találok valahol, akár szakirodalomban, akár 1:1-ben (pl. a Füstiben) utalást arra, hogy hasonló kocsik lehettek nálunk anno forgalomban, valószínűleg megkérek egy ügyes kezű szakembert, hogy "mávosítsa" őket... feltéve, hogy érdemes-e egyáltalán foglalkozni érdemben a dologgal...
    Mindenesetre képeket már készítettem a szerelvényről, íme:

  Passzolnak egymáshoz, az nem vitás:)

 Így még jobb, világítással meg egy álom lesz az egész:)

   Mozgásban, hanggal pedig ilyesmi lett a dolog, jó sötét lett a kép, valamikor lesz  még   ennél jobb video is, most viszolt ilyen:
 

"Méretesebb" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom

   Most egy hetes balatoni nyaralás következik, az időjósok nem biztatnak strandidővel, viszont van ugye balatonfenyvesi, mesztegnyői, almamelléki, csömödéri, kaszói kisvasút, Flirttel sem utaztunk idáig, sőt, még "Csörgő" sem volt...:)

folyt. köv... 

    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr67572218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása