Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.08.12. 22:30 op tomi

Működik a fordítókorong... azt hiszem:)

  Meguntam, hogy csak nézegetem az otthoni fordítókorongot, miközben a bekötendő kábelek nem vezetnek sehova, gondoltam, megpróbálkozom a bekötéssel.  A korong kartondobozán találtam egy bekötési vázlatot, mert kapcsolási rajznak nem nevezném... és ennyi volt az összes gyári info. Kicsit még nézegettem a dobozt kívül-belül, ezt nagyjából úgy kell elképzelni, mint amikor a cirkuszi majom kezébe ismeretlen tárgyat adnak, forgattam, ütögettem, belenéztem, szaglásztam, hátha kiesik belőle valami olyan, amit keresek, pl. egy alaposabb használati utasítás, de sajnos, semmi...
   Jobb híján bekötöttem a szabályzó, és a korong vezetékeit, a forgatás meghajtása váltóáramú, a forgóhíd természetesen a pálya egyenáramát kapja... aztán botcsinálta vasútmodellezőnk nagy levegőt vesz, és áram alá helyezi művét... egyelőre nem füstöl semmi:) Aztán szabályzójával elkezdtem forgatni a hidat... kicsit szorult, valószínűleg túlságosan  "passzentosra" sikerült a korong helye az asztalban... no problem, két perc alatt  dekopírfűrésszel "megoldottam", gyerünk tovább, nézzünk egy 180 fokos fordulatot a bevezető vágánytól indulva... megvan a zárlat, mivel a Tran központon van zárlatvédelem, semmi sem "füstölt le", hál' istennek, a Tran központ se:) Újabb próbák után a jelenség ugyanaz, sebaj, jöhet a hibakeresés, ötletem nulla, jobb híján megcseréltem az egyenáramú bekötés polaritását... ezzel speciel azt értem el, hogy a másik végpontban, tehát az előzőhöz képest 180 fokkal odébb jött be a zárlat...
   Kínomban lekötöttem a híd egyenáramú betápját, és ekkor jött a sokadik meglepetés: a mozdony ennek ellenére a felhajtó vágányról "lazán" felment a hídra... nna, ennél a résznél voltam úgy, hogy most már semmit sem értek:) Ellenpróbaként következő lépésként a híd másik végét fordítottam a felhajtónak, az eredmény: "no delej"..., majd visszakötve a sínbetápot, bekötéstől függően a híd állásától függően hol működés, hol zárlat.
   Ez az állás maradt is jó néhány napig, persze ismételten lekötöttem a korongról a sínbetápot, nehogy gond legyen, utána viszont jó néhány napig nem kerültem az asztal közelébe. Amikor újra tudtam foglalkozni az asztallal, végrehajtottam némi hibajavítást a járműveken, végül is nem volt nagy ügy, fotózás volt korábban "nehéz kezű" fotóssal, de csak néhány kurzkupplung sérült, és egy-két  forgóváz bicsaklott ki, szerencsére minden "menthető" volt, lesz ilyen máskor is:-(


   A korábbi "fordítókorongos" postból lemaradt: a 2,1-2,5-ös sínátmenetet biztosító összekötés alkalmazásával az átmenet "zökkenőmentes":)

Közben persze "agyaltam", mit lehetne még változtatni a fordítókorong bekötésén,  segítséget kértem a vasútmodellező topicban, a válaszok mindenesetre meggyőztek arról, hogy valamilyen módon a hetvenezres korongnak tudnia kell polaritást váltani, illetve ígéretet kaptam egy részletes használati utasítás eljuttatására, mert azt a Fleischmann "alapból"  szokott csomagolni... elvileg:)
   Addig is a felhajtó sínnél kiszigeteltem egy kb. negyven centis darabot a pályából, lévén, hogy a híd felhajtóhoz való beállásakor ez a kis darab amúgy is egyenfeszültséget kap, és hát úgy tűnik, hogy az egészet ezzel kellett volna kezdeni... van polaritásváltás:))
   Nem biztos, hogy ez a teljes körű, és végső megoldás, mert a használat még kicsit nehézkes, bizonyos pozícióban még jelentkezhet zárlat, de ez már tervezhető, ettől függetlenül változatlanul igen kíváncsi vagyok a gyári, részletes manualra, a jelenlegi  működés pedig így néz ki:

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr22612097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása