Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.10.26. 17:47 op tomi

Új gép a terepasztalon, és Királyrét kétszer...

  A gazdasági válság nálam nem mostanában, hanem az otthoni boltfelújítással kezdődött, aminek legnagyobb részén túl vagyok, úgyhogy lassan folytatódhat a terepasztal építése.
Annyi "lazulás" már belefért, hogy elhoztam csíkosháTTútól a korábban, kéz alatt vásárolt "Csörgőt", éspedig digitálisan. A digitalizálás érdekessége, hogy a hanganyag eredeti "classic" Csörgő hangja, a hangfájlok az én (korántsem abszolút) hallásom alapján még igényelnek némi "fésülést", de mindenképpen egyedi a hang, alkalmasint fogok róla készíteni videót, ahogy a funkciódekóderes BDt vezérlőkocsival szinkronban váltja a világítást, vontató- és tolóüzemben is impozáns. A látványt fokozza a vezérlőkocsi, és a BHv-k világítása, bár még jó lenne valami kocsibelső is, ülések, miegymás... szóval, meglesz az a video nemsokára, majd jól megcsinálom, és felteszem:)
   Október közepén gyönyörű őszi nap volt, úticélunknak Kismarost, aztán pedig naná, hogy kisvonattal Királyrétet választottuk, mérsékelt tömeg, relatíve pontos indulás, szokott módon belűl takarításért síró kocsik, szóval semmi extra:) Viszont az őszi táj színkavalkádja, hozzá a szikrázó napsütés teljesen egyedi élmény volt, nem vagyok egy nagy természetfotós, fényképezni általában a gyermekeimet, valamint vasutas, modellvasutas dolgokat szoktam (mint köztudjuk), de ezt a gyönyörűséget nem tudtam kihagyni...

Makrózgatunk:)

Belóg az a nyavalyás vezeték...

Morgó patak... itt szokott átázni a nagyfiam... kicsit szereti a vizet:)

Morgó patak ismét...

Fent említett színkavalkád...

Aztán bejött a vonatunk...

Aztán jól hazamentünk:)

   Az október 23-26. közötti hosszú hétvégére nem terveztünk "vonatos" programot, azonban a Királyréti Erdei Vasút hírlevélben értesített, hogy a hétvégén végig közlekedni fog Morgó gőzös, úgyhogy a szombat reggel már Kismaroson talált bennünket:)
   A menetrend szerinti induláshoz képest úgy tíz perccel korábban érkeztünk, a pénztár előtt szép hosszú sor kígyózott, én beálltam jegyet venni, a család pedig nagy-nagy ügyességgel talált még némi ülőhelyet, én pedig ötezer-négyszáz forint leszurkolása után csatlakoztam hozzájuk, hogy nekivágjunk Morgóval mind a tizenegy kilométer leküzdésének:) A nosztalgia-díjszabáshoz rekordkosz társult, a nap első járatán a hulladékgyűjtőt a (valószínűleg) előző napi szemét ürítetlenül töltötte fullosra, a kocsiban lassan már állóhely sem volt, a menetrend szerinti indulási időponthoz képest negyedóra késéssel indultunk, ekkorra sikerült a három személykocsiba kb. hat kocsira való utast bezsúfolni:)
   Visszafelé a dízeles járattal mentünk, persze, gőzösfeláras áron, lehet, hogy próbálkozhattam volna visszakérni a visszaút "gőzösfelárát", de, bevallom, eszembe sem jutott, ráadásul ebben a szerelvényben legalább annyira heringként voltunk bezsúfolódva, mint felfelé jövet, pedig már négy kocsi volt. A kalauz fiatalember is az utasok közé volt préselődve, ezáltal egy hölgy a hozzá tartozó gyerekekkel nem tudott ott leszállni, ahol szeretett volna, hiába jelezte a vonat indulása előtt a kalauznál, melyik megállónál kíván leszállni. Végül is kalauzunk a mi négyes helyünk közepére beállva tudott a továbbiakban úgy-ahogy jelezni a mozdonyvezetőnek... rendben van, szükség törvényt bont, hát, az biztos, hogy neki sem ez volt a legkellemesebb útja, de nekünk sem ötezernégyszázért:)
   Mellékesen ezen utunkról írtam be pár szóban az Index kisvasutas topicjába, és reagáltak rá a vasút részéről, érdemes beleolvasni, részemről nem is kommentálnám:)
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011033

  "Vendégvárás" a nap első járatán:)

Kapaszkodni nem kell... a heringek sem szoktak a konzervdobozban:)

Száguldás... az van:)

Ez is "heringjárat" lesz...

Lejtmenet... de jó, hogy mindjárt vége...

Vonatmentes, "csak" őszi "méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/osz
Vonatos "méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/kisvasutak_2/page/4

Folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr23732948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása