A gazdasági válság nálam nem mostanában, hanem az otthoni boltfelújítással kezdődött, aminek legnagyobb részén túl vagyok, úgyhogy lassan folytatódhat a terepasztal építése.
Annyi "lazulás" már belefért, hogy elhoztam csíkosháTTútól a korábban, kéz alatt vásárolt "Csörgőt", éspedig digitálisan. A digitalizálás érdekessége, hogy a hanganyag eredeti "classic" Csörgő hangja, a hangfájlok az én (korántsem abszolút) hallásom alapján még igényelnek némi "fésülést", de mindenképpen egyedi a hang, alkalmasint fogok róla készíteni videót, ahogy a funkciódekóderes BDt vezérlőkocsival szinkronban váltja a világítást, vontató- és tolóüzemben is impozáns. A látványt fokozza a vezérlőkocsi, és a BHv-k világítása, bár még jó lenne valami kocsibelső is, ülések, miegymás... szóval, meglesz az a video nemsokára, majd jól megcsinálom, és felteszem:)
Október közepén gyönyörű őszi nap volt, úticélunknak Kismarost, aztán pedig naná, hogy kisvonattal Királyrétet választottuk, mérsékelt tömeg, relatíve pontos indulás, szokott módon belűl takarításért síró kocsik, szóval semmi extra:) Viszont az őszi táj színkavalkádja, hozzá a szikrázó napsütés teljesen egyedi élmény volt, nem vagyok egy nagy természetfotós, fényképezni általában a gyermekeimet, valamint vasutas, modellvasutas dolgokat szoktam (mint köztudjuk), de ezt a gyönyörűséget nem tudtam kihagyni...
Makrózgatunk:)
Belóg az a nyavalyás vezeték...
Morgó patak... itt szokott átázni a nagyfiam... kicsit szereti a vizet:)
Morgó patak ismét...
Fent említett színkavalkád...
Aztán bejött a vonatunk...
Aztán jól hazamentünk:)
Az október 23-26. közötti hosszú hétvégére nem terveztünk "vonatos" programot, azonban a Királyréti Erdei Vasút hírlevélben értesített, hogy a hétvégén végig közlekedni fog Morgó gőzös, úgyhogy a szombat reggel már Kismaroson talált bennünket:)
A menetrend szerinti induláshoz képest úgy tíz perccel korábban érkeztünk, a pénztár előtt szép hosszú sor kígyózott, én beálltam jegyet venni, a család pedig nagy-nagy ügyességgel talált még némi ülőhelyet, én pedig ötezer-négyszáz forint leszurkolása után csatlakoztam hozzájuk, hogy nekivágjunk Morgóval mind a tizenegy kilométer leküzdésének:) A nosztalgia-díjszabáshoz rekordkosz társult, a nap első járatán a hulladékgyűjtőt a (valószínűleg) előző napi szemét ürítetlenül töltötte fullosra, a kocsiban lassan már állóhely sem volt, a menetrend szerinti indulási időponthoz képest negyedóra késéssel indultunk, ekkorra sikerült a három személykocsiba kb. hat kocsira való utast bezsúfolni:)
Visszafelé a dízeles járattal mentünk, persze, gőzösfeláras áron, lehet, hogy próbálkozhattam volna visszakérni a visszaút "gőzösfelárát", de, bevallom, eszembe sem jutott, ráadásul ebben a szerelvényben legalább annyira heringként voltunk bezsúfolódva, mint felfelé jövet, pedig már négy kocsi volt. A kalauz fiatalember is az utasok közé volt préselődve, ezáltal egy hölgy a hozzá tartozó gyerekekkel nem tudott ott leszállni, ahol szeretett volna, hiába jelezte a vonat indulása előtt a kalauznál, melyik megállónál kíván leszállni. Végül is kalauzunk a mi négyes helyünk közepére beállva tudott a továbbiakban úgy-ahogy jelezni a mozdonyvezetőnek... rendben van, szükség törvényt bont, hát, az biztos, hogy neki sem ez volt a legkellemesebb útja, de nekünk sem ötezernégyszázért:)
Mellékesen ezen utunkról írtam be pár szóban az Index kisvasutas topicjába, és reagáltak rá a vasút részéről, érdemes beleolvasni, részemről nem is kommentálnám:)
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9011033
"Vendégvárás" a nap első járatán:)
Kapaszkodni nem kell... a heringek sem szoktak a konzervdobozban:)
Száguldás... az van:)
Ez is "heringjárat" lesz...
Lejtmenet... de jó, hogy mindjárt vége...
Vonatmentes, "csak" őszi "méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/osz
Vonatos "méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/kisvasutak_2/page/4
Folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.