Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.11.03. 17:51 op tomi

Kelenföld

  Gyermek- és ifjúkori éveimet Lágymányoson éltem. Vonatmánia persze akkor is volt, otthon TT-s terepasztallal játszottam, made by Fater, 1:1-ben pedig nem volt nehéz vonatokat nézegetni, csak átsétáltunk az "öregemmel" a Kosztolányi Dezső térről a Hamzsabégi úthoz, melynek környékén vezetett (és persze ma is vezet) a töltés, ami aztán a Déli Összekötő hídban folytatódik. Ha a vasúti forgalom sűrűségével elégedetlenek voltunk, a 49-es villamossal csak áttujáztunk a Kelenföldi Pályaudvarra, ott aztán volt forgalom:) Nézhettük a Púposokat, Szergejeket, Bobókat, villanygépek arrafelé nemigen járkáltak, viszont, ha nagy szerencsénk volt, NoHAB vontatta szerelvényben is gyönyörködhettünk...
 Arra emlékszem, hogy már akkoriban ('70-es évek második fele) sem volt az a kimondott "finom, úri" környezet a pályaudvar, és környéke, resti, kocsma, ésatöbbi volt bőven, jó,  gyerekként persze miért is érdekelt volna:)
  Múlt szombaton aztán - nem is tudom, hány év után - ismét ott voltam Kelenföldön, leszedni a családot a Sopronból érkező IC-ről, amit azért találtam ki, mert a Keletiben lévő állapotoktól kifejezetten viszolygom, gondoltam, legalább körbenézek...
Hát, resti, kocsma, és törzsközönség volt bőven, nna, meg hajléktalanok, "aktív" alkoholisták, szóval "úri közönség"... az állomásépület pusztulása pedig katasztofális szinten... valahol olvastam, hogy egykoron a főváros egyik büszkeségének számított, ma már védett műemléknek kellene lennie, de nem úgy tűnik... le sem fotóztam, mert pusztulást sosem fotózok.
  A peronokhoz vezető aluljáró szép sötét, a falak mellett életveszélyes külsejű figurák kortyolják, amijük van...nna, itt sem fotóztam:)
  Amúgy az egész pályaudvar rekonstukciója folyik, ki tudja, mennyire gőzerővel, lévén, hogy ottlétemkor Mindenszentek Napja volt...
  Mindenesetre minden fel van túrva, osb-lapos takarások mindenfelé, és a 14-15-ös vágány peronja már "jurópien" külsővel várja az IC-k utasait... biztos, hogy szép lesz az egész, azt pedig külön remélem, hogy a régi állomásépület, ahol anno az 1900-as évek elején, tán még a két világháború között is elegáns, szépen öltözött utasok várták vonatukat, egykoron majd régi, általam, már csak korom miatt sem láthatott régi fényében fog pompázni, persze megfelelő műemlékvédelmi felügyelet alatt... jó lenne:)
  Fucsa volt "száz év" után kimenni, Flirt motorvonatokat, háromezres Sziliket, Taurust, Gigantot fotózni... emlékeimből bordó, "bajszos-csillagos" Szergejek, bajszos-csillagos NoHABok, zöld, és narancs festésű Púposok jönnek elő... a képek telefonnal készültek, bocs' a minőségért:

   Flirt

Gigant rátol a szerelvényre

Mindenhol építkezés...

Azért nem csúnya:)

Új peron, háromezres, tehát "majdnem új" Szili az IC élén:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/nagyvasut/page/3

folyt köv...

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr67747811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bence 2008.11.05. 13:19:52

Elolvastam az előbbi post-ot is, örömmel hallom, hogy nem tervezel antikolást az ingára. Mert az tényleg lehangoló, hogy a magyar környezet modellezéséhez ez nem opcionális, hanem kötelező. Mert ennyi erővel a húgy- és hányástócsákat, valamint a főállású alkoholistákon átugráló utasokat is modellezhetnénk :S
Persze nem vagyok az antikolás ellen, sőt... De mégiscsak jobb lenne, ha a "DB-s" vagy "ÖBB-s" szintű koszolás lenne az elegendő a valósághű Ho MÁV megvalósításához.
Amúgy nagyon stílusos az inga, várjuk a fejlesztését :)
süti beállítások módosítása