Hát megértük!
Kábelkötözgetések, forrasztgatások, próbálgatások, izzólámpák festegetése, mindenféle csinosítgatások... nálam nagyjából erről szólt az utóbbi két hónap, legalábbis ami a szűken vett vasútmodellezést illeti. A legjobban a végső bekötéstől fáztam, bár próbáltam mindent elkövetni annak érdekében, hogy a terepasztalra történő végső rácsatlakozás a lehető legegyszerűbb legyen, főleg logikailag, tehát összedugjuk = müxik:)
Ki kell emelnem a háromeres Roco kábel, és a hozzá való szerelhető csatlakozóhüvely zseniális voltát, melybe csak bele kell dugni a váltó, vagy kocsilekapcsoló lapos dugaszát, és onnantól a "delej" továbbítása gyakorlatilag elhibázhatatlanul megoldott... nekem nagyon bejött.
A kb. negyven darab háromeres kábel állítópult felé eső vége százhúsz darab banándugóban végződik, szóval pár óra azért ráment a "végszerelésre", viszont minden klappolt, úgyhogy azóta csak vonatozunk:) Jellemző módon nagyfiam egy óra elteltével évek rutinjával kezelte a pultot, de legalább tudok tőle kérdezni "szerény művem" működésével kapcsolatban:)
Azt persze tudom, hogy a váltók kattogása egy profi modellezőnek "csípni szokta" a szemét, valóban élethűbb a padló alatti motoros állítóművekkel vezérelt kitérők mozgása, arról nem is beszélve, hogy maga az egész analóg állítópult az ő kis színes izzólámpácskáival egy időutazás, nagyjából az ezerkilencszázhetvenes évek magyar vasútmodellezésének világába, viszont így is jókat játszunk:)
Tervezem valami videó elkövetését is, amely érzékeltetné, hogy mennyivel "mozgalmasabb" lett a terepasztal így, az állítópult használatával, nemsokára meglesz...
Nnakérem... ezittaz:)
"Karácsonyfa"... meg fordítókorong-vezérlőtárcsa, a bal felső billenőkapcsoló a pálya áramtalanítására szolgál...tudományos, vagy mi:)
Néhány "szerencsés" a negyven darab háromeresből:)
A végére néhány "bónuszkép": a telefonomban volt néhány kép a tavalyi Mikulásvonatról, sem a telefonos fotók, sem a képi beállítások nem túl szerencsések, de úgy gondolom, mindenképpen van helyük itt, a blogban. Az előző, 2007-es hasonló rendezvényen még komplett családilag képviseltettük magunkat, idén kislányommal ketten voltunk, hogy ki kísért kit, annak megválaszolására nem vállalkozom:)
"Vonóerőnk", a 204-es gőzös, pöfögése nagyon hangulatos volt...
Szó se róla, volt némi füst:)
Ő már a Rába motorkocsi, ilyet is tudott egykor a magyar járműipar...
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/4 és
http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/2
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: social media marketing strategy 2017 2018.01.09. 19:54:19
Trackback: social media marketing strategy plan 2018.01.06. 15:14:20
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mega71 2009.02.07. 10:07:32
op tomi 2009.02.07. 17:47:56