A korábbi postban az idei, részemről nem kicsit kisvasút-ínséges nyárról panaszkodtam, ehhez képest három nappal később Szobon, majd Márianosztán jártam kamerával, fotoapparáttal felszerelkezve, ezen a korántsem esemény és előzmény nélküli kisvasúton:)
Ez az út persze tavalyra volt tervezve, de csak most júliusban indult meg a menetrend szerinti forgalom, az eltelt kb. egy évet rendkívül világosan, és tömören fogalmazza meg a www.kisvasut.hu oldalon a szobi kisvasút tényleges elindulásával kapcsolatban a hír írója, talán nem probléma, ha a lényeget bemásolom ide:
"A szobi kisvasúton az első vonat 2008. május elsején közlekedett (hivatalosan egy terheléses próbaüzem részeként), de a Nemzeti Közlekedési Hatóság figyelmeztetésére még azon a hétvégén el is ment az utolsó szerelvény. A szobi kisvasútnak - az összes, hazai vonalhoz hasonlóan - nincs vasútbiztonsági tanúsítványa, amely az új üzem beindításának feltétele lenne, hatalmas anyagi terhei miatt azonban megszerzése itt is irreálisnak bizonyult.
A kisvasút honlapján található információk szerint a vonal üzemeltetésére létrehozott Kft.-nek most választania kellett: vagy beindítják az üzemet a tanúsítvány nélkül, vagy pedig felszámolják a céget. Ez amiatt is igencsak problémás lenne, mert a vasutat Európai Uniós támogatással építették újjá, a sikertelen üzem a támogatások elbukását is jelentheti."
A további fejlemények és a menetrend a kisvasút hivatalos oldalán olvasható: http://borzsonykisvasut.uw.hu/
Továbbiakban a 2008-a próbaüzem napjaiban a frissen felújított Lowa L-60-as gép is "megadta magát", nagybörzsönyi C-50-es "helyettesítette", volt némi siklás is utasokkal együtt, szóval a tavalyi néhány napos üzemelés nem zajlott éppen simán, úgyhogy nem véletlen, hogy sokak kíváncsiságát kiváltotta a Börzsönyi Kisvasút... no comment:)
Mostanság, jelentem, óramű pontossággal zakatol a kisvasút, a személyzet rendkívül készséges, a Lowában több van erőben, mint ami kívülről látszik a csöpp kis csatlós dízelből, a Szokolya-Paphegy műhelyből kikerült "veserázó" kocsi patikatisztaságú... jó, meg kell nézni hosszabb üzem után is, eddig mindenesetre úgy tűnik, rendben vannak a dolgok... A pálya a szobi végállomást elhagyva egy-két kanyar után az aszfaltút közelében, de végig az erdőben kacskaringózik, csak röviddel Márianosztra előtt jön ki kisvonatunk a "napfényre".
A szobi végállomás szinte szervesen része a nagyvasúti állomásnak, a megállók gusztusosak, furcsa a magas peron, nyilván az EU-s beruházás miatt a céljuk az akadálymentesítés, a nosztrai végállomás remélhetően csak ideiglenes, van ott ugyebár Márianosztra, meg a Börzsöny, 'oszt annyi, azért idővel jó lenne, ha a sínpár továbbmenne az eredeti tervek szerint...
A Szobi GV. mozdonyszínje a "80-as évekből, Tastamnak köszönöm a képet:)
Indulás előtt Szobon
Kis mozdony komoly külsővel:)
Körüljárás után Márianosztrán
Egyszerűen "fazon" a gép:)
"Kötelező" kép, háttérben a templommal, tényleg szép ez így...
Egyelőre itt a pálya vége, mindjárt jön a vezér, és irány Szob:)
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/kisvasutak_3
Video:
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.