Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2009.10.25. 19:29 op tomi

Pályaépítés és Talent

  Miután két hétvégét gyakorlatilag folyamatosan a pincében töltöttem, meglett az eredménye a fővonali pálya üzemszerűen működik.
   "Megfaragtam" az asztalt, hogy a tervezett új pályának megfeleljen, aztán nagyjából kiraktam a síneket, hogy a valóságban is stimmelnek-e a számításaim, és jelentem, győzelem van:) Készítettem új hídpilléreket, az anyagválasztást (Heki hablemez) annyira eltoltam, hogy egy teljes napom ment rá az elkészítésre, viszont így készen piszok elégedett vagyok magammal:) Kicsit máshogy kanyarognak a sínek, mint korábban, és a megmaradó tereptárgyak már nem áthelyezhetőségének okán (fűtőház, fordítókorong) centizni is kellett rendesen, de az eredménnyel meg vagyok elégedve. Az ívsugarak terén a változás nem kicsi, a korábbi pályának ezen részén R2 volt a legszűkebb ív, most még olyan is volt, hogy az R3-as ív után egy-két R2-est is be kellett illeszteni. A biztonság kedvéért sok három-négykocsis próbajáratot közlekedtettem, különös tekintettel a Tillig "halbikra", mert tapasztalataim szerint ezek nem igazán tolerálják a pályatervezés-építés hibáit.
(Apropó, zárójelben: a kocsivilágítás áramszedó lemezkéinek "finomhangolása" nagyságrendekkel javítja a kocsi futásképét, erre most jöttünk rá csíkosháTTú Maestroval)
   Macerás volt a Noch sínágyazat felkapirgálása, pláne, hogy a "recycling" volt a projekt elsődleges célja, magyarán minden centi újra lerakásra került, illetve a leendő mellékvonali új pályára is ezt a maradékot szánom. Kialakítottam két új tárolóvágányt is, úgyhogy most már biztos, hogy a jövőben át kell alakítanom a váltóállító pult egyik felét, de sebaj, ezt az egész átalakítást elkezdeni volt a legnehezebb, menet közben már szinte maguktól adódnak a dolgok:)
  "Mellesleg" fent korábban említett Maestro által elkészült a tavaly tavasszal beszerzett:
 http://optomi.blog.hu/2008/04/26/uj_beszerzesek Talent digitalizálása, éspedig eredeti gépről felvett hanggal, úgyhogy "pattogósra" kellett venni az építkezést, nehogymá' ne legyen hol kipróbálni az "új" gépet tizenhat hónap várakozás után:)
   Nekem tetszik a modell egyelőre egyedi hangja, szerintem az asztal sem lett rossz így, új formájában, persze a mellékvonal átépítését egyelőre csak a két becsatlakozó váltó elhelyezése szemlélteti, úgyhogy innen folytatom az építést is, addig is tessék nézegetni az eddig történteket:)

Itt még elég szarul néz ki:)

Meg itt is:)

Nna, ez már biztatóbb...

Úgy látszik, muszáj mindig begyömöszölnöm minimum három vágányt a híd alá:)

Próbaüzem 1.

Próbaüzem 2.

Az új tárolóvágányok Desiróval, na meg az új "versenyzővel"

Namégegyszer:)

 

Nagyüzem lesz:)

Őszentsége (drágasága) Brawa Talent

A tárolóvágányon...

És Dunakeszi Főpályaudvaron:)

Peti vagyok a hegyről:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/5, és
                           http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/6.

Video:
 

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr481474495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása