Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2010.02.25. 14:38 op tomi

Épületek

   Az év eleje úgy indult, hogy berendeltem ezt-azt a neten keresztül, vízdarut, gyalogos felüljárót az Auhagentől, hegyvidéki kilátótornyot a Fallertől, váltóállító tornyot, víztornyot és egy városias jellegű állomást a Vollmertől, majd jól elsüllyesztettem a dobozokat egy szekrénybe.
   A süllyesztés oka az volt, hogy számos egyedi peron építésével - időhiány és lustaság együttes okán - eléggé el voltam maradva, úgyhogy végre valahára nekiláttam a peronépítésnek Auhagen 7 mm-es peronszegélyből és Faller kőmintás kartonból (ez utóbbi aranyárban kapható). Egyrészt a nagyállomás kanyargó holtvágányait kívántam "beperonozni", másrészt az újonnan létesített kétvágányos motorvonati végállomást, valamint el akartam még helyezni egy nagyon keskeny, de hosszú peront a két fővonali pálya közt amolyan "esztergomi" stílusban, aki járt már Esztergomban, tudja, mit értek nagyon keskeny peron alatt:) Ezeket a dolgokat szépen el is követtem, majd megpróbáltam a régóta asztalon lévő Auhagen peronok végeit kiegészíteni lefelé lejtő résszel. Ezek ugyebár műanyag kőmintás lappal burkoltak, tehát nem a világ legegyszerűbb feladata ezt esztétikusan megtoldani, a www.martrain.hu oldalon találtam is részletes leírást a kivitelezéshez, azt persze a második mondat elolvasása után sejtettem, hogy Martisz alaposságát képtelen leszek bevállalni... végül is valahogy megcsináltam, valamilyen lett:)
   Az épületek összerakása jóval később kezdődött, viszont haladósabb volt, újfent megállapítottam, hogy a leglepukkantabb fröccsöntő szerszámai Auhagenéknak vannak, viszonylag szorosan a nyomukban liheg a Vollmer csak sajnos dupla árral, a Faller még mindig a trió legszimpatikusabb tagja ez ügyben, viszonylag barátságosnak mondhatók az árai is.
   Az eredménnyel, mármint az összerakott épületekkel és egyebekkel nem vagyok ugyan maradéktalanul elégedett, a vízdarukat lehet, hogy lecserélem, mert nagyon "mű" hatást keltenek, viszont azt hiszem, nagyjából összeállt minden, amit épületben képzeltem el az asztalon.  
   A következőkben szerepel a fordítókorong környékének sötétítése matt antracit akrilfestékkel, azt sem tudom elképzelni, hogy fog majd kinézni, de ezt találtam ki...
   Addig is tessék lentebb a peronos-épületes képeket nézegetni és gyönyörködni vagy szörnyülködni ízlés szerint:) 

Az állomás előtti szabálytalan "S" alakú peron egyik vége

Perspektíva óh:)

 Ugyanez oldalról, kocsilekapcsolókkal... pofon az életszerűségnek, de praktikus...

Azok a bizonyos keskeny peronok Gosákkal...,

... és a másik végük

Műanyaglapos peron kiegészítése... nem ez a harc lesz a végső:)

Gyalogos felüljáró csak a fíling végett, a beillesztés kicsit elnagyolva, de csak most vettem észre...

Ezek a Gosák mindenhol ott vannak:)

Na, ez a vízdaru lehet, hogy tévedés volt, beszéljünk inkább a fitymaszűkületről:)

 Mellékvonali fűtőház és környéke eklektikus járműparkkal, ronda vakus képen béna vízdaruval... lesz ez még jobb...

Állítómű a rendezőpályaudvari résznél...

... meg egy "jóképű" víztorony a fordítókorong környékén:) 

Erre nem tudom, mennyire legyek büszke, saját kitalációjú és kivitelezésű terelősínek a nálam kicsit makrancos Tillig "Halbik" kedvéért a legszűkebb ívben (R2-R3 vegyesen, sajna, csak így fértünk el), szerencsére nem túlságosan feltűnű helyen, viszont müxik:)

 Ez lesz a mellékvonali pálya egyik állomása egyik állomása, a sokat pakolgatott házikók végleges helyet nyertek...

 

... már be is állt a VT sínbusz:)

Ez pedig a mellékvonali pálya másik állomása a tervezett hegyoldal aljában, ahonnan...

... még kitalálandó környezetben, de ehhez a kilátóhoz lehet majdan eljutni:)

Újabb peron és a motorvonatok végállomása...

... ugyanez a másik oldalról és máris funkciót nyert a gyalogos felüljáró

Először bejön a Talent...

... majd a Desiro...

... és a végére kis makró:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/7, és
                            http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/8

folyt. köv...

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr591789627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prepo 2010.03.08. 16:42:43

Szépek lettek!

A vízdarut pedig fesd le szürkére, sokkal szebb lesz. Lehet kapni spray-t is, az a legegyszerűbb, ha nincs festékszóród.

2010.03.12. 19:39:06

Festés, koszolás. A mű hatást csak ezzel tudod ellensúlyozni. Az Auhagenek nem bénák, csak öregek. Régen ezt vettük VERO-ként, és már akkor sem újak voltak! :)
süti beállítások módosítása