Az év eleje úgy indult, hogy berendeltem ezt-azt a neten keresztül, vízdarut, gyalogos felüljárót az Auhagentől, hegyvidéki kilátótornyot a Fallertől, váltóállító tornyot, víztornyot és egy városias jellegű állomást a Vollmertől, majd jól elsüllyesztettem a dobozokat egy szekrénybe.
A süllyesztés oka az volt, hogy számos egyedi peron építésével - időhiány és lustaság együttes okán - eléggé el voltam maradva, úgyhogy végre valahára nekiláttam a peronépítésnek Auhagen 7 mm-es peronszegélyből és Faller kőmintás kartonból (ez utóbbi aranyárban kapható). Egyrészt a nagyállomás kanyargó holtvágányait kívántam "beperonozni", másrészt az újonnan létesített kétvágányos motorvonati végállomást, valamint el akartam még helyezni egy nagyon keskeny, de hosszú peront a két fővonali pálya közt amolyan "esztergomi" stílusban, aki járt már Esztergomban, tudja, mit értek nagyon keskeny peron alatt:) Ezeket a dolgokat szépen el is követtem, majd megpróbáltam a régóta asztalon lévő Auhagen peronok végeit kiegészíteni lefelé lejtő résszel. Ezek ugyebár műanyag kőmintás lappal burkoltak, tehát nem a világ legegyszerűbb feladata ezt esztétikusan megtoldani, a www.martrain.hu oldalon találtam is részletes leírást a kivitelezéshez, azt persze a második mondat elolvasása után sejtettem, hogy Martisz alaposságát képtelen leszek bevállalni... végül is valahogy megcsináltam, valamilyen lett:)
Az épületek összerakása jóval később kezdődött, viszont haladósabb volt, újfent megállapítottam, hogy a leglepukkantabb fröccsöntő szerszámai Auhagenéknak vannak, viszonylag szorosan a nyomukban liheg a Vollmer csak sajnos dupla árral, a Faller még mindig a trió legszimpatikusabb tagja ez ügyben, viszonylag barátságosnak mondhatók az árai is.
Az eredménnyel, mármint az összerakott épületekkel és egyebekkel nem vagyok ugyan maradéktalanul elégedett, a vízdarukat lehet, hogy lecserélem, mert nagyon "mű" hatást keltenek, viszont azt hiszem, nagyjából összeállt minden, amit épületben képzeltem el az asztalon.
A következőkben szerepel a fordítókorong környékének sötétítése matt antracit akrilfestékkel, azt sem tudom elképzelni, hogy fog majd kinézni, de ezt találtam ki...
Addig is tessék lentebb a peronos-épületes képeket nézegetni és gyönyörködni vagy szörnyülködni ízlés szerint:)
Az állomás előtti szabálytalan "S" alakú peron egyik vége
Perspektíva óh:)
Ugyanez oldalról, kocsilekapcsolókkal... pofon az életszerűségnek, de praktikus...
Azok a bizonyos keskeny peronok Gosákkal...,
... és a másik végük
Műanyaglapos peron kiegészítése... nem ez a harc lesz a végső:)
Gyalogos felüljáró csak a fíling végett, a beillesztés kicsit elnagyolva, de csak most vettem észre...
Ezek a Gosák mindenhol ott vannak:)
Na, ez a vízdaru lehet, hogy tévedés volt, beszéljünk inkább a fitymaszűkületről:)
Mellékvonali fűtőház és környéke eklektikus járműparkkal, ronda vakus képen béna vízdaruval... lesz ez még jobb...
Állítómű a rendezőpályaudvari résznél...
... meg egy "jóképű" víztorony a fordítókorong környékén:)
Erre nem tudom, mennyire legyek büszke, saját kitalációjú és kivitelezésű terelősínek a nálam kicsit makrancos Tillig "Halbik" kedvéért a legszűkebb ívben (R2-R3 vegyesen, sajna, csak így fértünk el), szerencsére nem túlságosan feltűnű helyen, viszont müxik:)
Ez lesz a mellékvonali pálya egyik állomása egyik állomása, a sokat pakolgatott házikók végleges helyet nyertek...
... már be is állt a VT sínbusz:)
Ez pedig a mellékvonali pálya másik állomása a tervezett hegyoldal aljában, ahonnan...
... még kitalálandó környezetben, de ehhez a kilátóhoz lehet majdan eljutni:)
Újabb peron és a motorvonatok végállomása...
... ugyanez a másik oldalról és máris funkciót nyert a gyalogos felüljáró
Először bejön a Talent...
... majd a Desiro...
... és a végére kis makró:)
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/7, és
http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/8
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
prepo 2010.03.08. 16:42:43
A vízdarut pedig fesd le szürkére, sokkal szebb lesz. Lehet kapni spray-t is, az a legegyszerűbb, ha nincs festékszóród.
op tomi 2010.03.08. 19:50:06
2010.03.12. 19:39:06