Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2011.05.07. 11:38 op tomi

Utazás 2.

Wien

Westbahnhofról való továbbhaladásunk menetirányunk megváltozásával járt, fejpályaudvar lévén az indulás mozdonyunk élre kerülésével járt, szóval betoltunk, majd kihúztunk:) Innentől végsebességünk időnként a 200 km/h-t is elérte, de a folyamatos 160-as tempó már teljesen átlagos volt, így süvöltöttünk át a sík vidékektől viszonylag mentes, hegyes-völgyes és néhol már giccsesen szép Ausztrián. 
   Salzburg után a pálya emelkedőkkel, kanyarokkal tarkítva folytatódott, a tapadás fokozására érdekében homokolásra is szükség volt, ami a mi kocsinkból kifejezetten látványos volt, lévén, hogy közvetlenül a mozdony mögött voltunk. Német sínekre való érkezésünk a pálya minősége és a menetkényelem szempontjából nem volt érzékelhető, jó volt és jó maradt:) A magyarországi szakaszon összeszedett hat perc késést (nem igazán sok, főleg, ha arra gondolok, hogy a Szob-Vác-Bp. Nyugati viszonylatban mondtak már be félórás késést is) szerelvényünk folyamatosan dolgozta le, München Hauptbahnhofra már percnyi pontossággal futottunk be.
   A pályaudvart érkezésünkkor kevéssé figyeltük meg, ezért másnap visszajöttünk  körbenézni, fotózgatni, itt ez jegy nélkül is lehetséges, sehol sem ácsorogtak láthatósági mellényes ellenőrök bliccelőkre vadászva. München Hauptbahnhof amúgy roppant jól áttekinthető, szépnek nem mondanám, de a fedett csarnokrész hatalmas, a kapcsolódó külső vágányhálózat döbbenetes sűrűségű, a tizenegyedik vágány mellett pedig a Gleis 11. modellbolt található, budapesti modellüzletekhez szokott szemmel nehezen elképzelhető, fantasztikus árubőséggel, bár az árak semmivel sem kedvezőbbek, mint nálunk. Itt is engedélyt kértem a fotózásra, gond nélkül rábólintottak, úgyhogy itt is készülhettek képek:) Természetesen megörökítettem a pályaudvar "vonatkínálatát" is, IC, ICE,  Regionalbahn szerelvények egyaránt kerültek a memóriakártyára.
   A városi és az elővárosi közlekedést is kipróbáltuk, minden működött és ezt persze percnyi pontossággal tette. Az MVV, azaz a müncheni közlekedési társulás példásan szervezett, tömegközlekedéssel gyakorlatilag mindenhova el lehet jutni, számos kedvezményt kínálnak, szóval nekünk, azaz két felnőttnek és két gyereknek nem volt az ár különösebben "húzós", gyanítom, hogy Budapesten mélyebben nyúlnánk a zsebünkbe, mindenesetre mellékelem az S- és U-Bahn hálózat igen impozáns térképének linkjét:
http://www.mvv-muenchen.de/de/home/fahrgastinformation/mvv-netz/sis/interaktiverschnellbahn-netzplan/index.html 
   Számos egyéb programunk is volt, nemcsak "vonatosak", de viszonylag hamar leketyegett müncheni kirándulásunk, a negyedik napon 13.25-kor indult velünk vissza a Railjet, a Deutsches Museum Verkehrszentrumának meglátogatása is idő hiányában sajnálatos módon kimaradt, úgyhogy lesz még ide utunk, a nagy sikerre való tekintettel alighanem szintén Railjettel:) 
   Volt egy nagyobb utazásunk S-Bahnnal München-Heimstettenbe, ahol a Miniland München található, ebből majd külön post készül...
Pár kép mutatóba:

Metró, azaz U-Bahn elsuhanás közben, nem a képet szúrtam el, dehogy:)

Gleis 11, iszonyatos mennyiségű áruval...

...csak töredék mennyiséget sikerült bemutatni fotón, de tessék elhinni nekem, hogy itt minden van:)

Ez ugyan nem kötöttpályás, legyen mondjuk tisztelgés Zeppelin gróf emlékének és jól is néz ki:)

Az emeletes Regionalbahn szerelvény...

... és a "földszintes":)

Az impozáns ICE, amúgy ezekből volt a legtöbb, legközelebb ki is próbáljuk, mondjuk egy München-Augsburg-München útra...

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/muncheni_utazas_benne_persze_s

Kisvideo:

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr182884601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása