Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2012.10.07. 11:46 op tomi

Gőzben, füstben a Parkban...

Szokott

módon most sem vagyok túlzottan up to date, szeptember 15-én látogattunk ki a Vasúttörténeti Parkba a XII. Közép-Európai Gőzmozdony Grand Prix és Nemzetközi Étkezőkocsi Fesztivál alkalmából, lassan már egy hónapja történt…
    Talán a reggeli borongós időnek volt köszönhető, hogy viszonylag komótosan szállingóztak az érdeklődők, korábbi alkalmakról kifejezett tumultusra emlékszem, ami persze nem hiányzott, mindenesetre érdekes volt. Első körben fordítókorongra pattantunk (sokadjára is lekameráztam és fel is teszem majd ide, előre is elnézést kérek érte), mely térítésmentesen volt igénybevehető, ráadásul tízpercenként indították. A kerti vasútnál szintén nagyüzem volt, a két gőzössel együtt  asszem, hat szerelvény közlekedett folyamatosan, mondhatni, kifejezetten látogatóbarát üzemben működött a Park :) 
    A fűtőházi fordítőkorongnál remek fotőkat lehetett „lőni” a befűtött gépekről, majd 11-kor kezdetét vette a verseny, erről csak töredékes beszámolóval szolgálhatok, a fő attrakció, a Truman vs. 109.109 természetesen „megvolt”, baromira „szakszemmel” és röviden: gyönyörűek voltak :)
A lelkes csapatmunkát mindig nagyon élvezem ezeken a versenyeken, a forgatókönyv az évek óta megszokott módon alakult, a futamok pontosan kezdődtek, a hangosítás és tájékoztatás is rendben volt, a rendezvény az évek során szerintem professzionális szintre fejlődött.
    Az, hogy a Truman itt versenyezhetett, egyáltalán az, hogy újra működik, kisebbfajta csodának tekinthető, nem feltétlenül technikai csodára gondolok, hanem arra, hogy lelkes emberkék és szervezetek kölcsönös, önkéntes együttműködése létre tudott jönni, a produktum pedig a néhai amerikai hadimozdony új élete. Erről az új életnek a létrejöttéről kiváló és szívet melengető filmecske áll rendelkezésre Dézsi Zoltán, Youtube-os nézőinek csak „dezsizola” jóvoltából, mindjárt kettő is, száraz szavak és tények helyett inkább ez következzék lentebb:


   Annyi minden egyéb néznivaló okán a 411.118-as és a 109.109-es versenye után lelkes kóválygásba kezdtünk a Park területén, ezt egy alapos tisztálkodás előzte meg, mert fotóhely-választásomnak köszönhetően a Truman alaposan „leköpött” bennünket, soha nagyobb bajt, de az általam gyártott kisfilmen (a post végén fog jönni) azért jól látható lesz, mondjuk a kamera lencséjén is, de azóta már lejött :) A kétnapos versenyről azért találtam több teljes értékűen informatív videót is az enyém helyett, Railways of Hungary közel félórás filmje rengeteget megmutat ebből a két napból, most ez következne:

    Valamennyire lényeges, hogy  Étkezőkocsi Fesztiválnak is helyet adott a hétvége, mint már korábban is, na ez a rendezvény  annyira talán még nem nőtte ki magát, lehet, érdemes lenne külön programnapot szervezni az esemény alkalmából, hogy ne az örökös  „futottak még” kategóriában csak a Gőzmozdony Grand Prix eseményeit színesítse, szigorúan laikusként gondolom, hogy önálló eseményként, kicsit nemzetközibb formában önállóan is képes lenne látogatókat vonzani… 
Étkezőkocsiban ebédelni viszont jó, fílingje van, az árak és a minőség is rendben van, az ízeket nem befolyásolja, de azért szomorú, hogy a valóságban belföldön ez már csak itt és statikusan élhető át…
     A 411-es amúgy a verseny után sem pihent, az érdeklődők utazhattak rajta, persze fizetős volt a menet, meg nagy élmény is, a mozdony remélhetőleg ilyen és ehhez hasonló bevételeknek köszönhetően talán már a (közel)jövőben nyílt vonali szolgálatban is részt vehet, e sorok bepötyögésekor, a Temofesztes hétvégén is oda-vissza „klattyog” az öreg gép sokak örömére, kívánom ennek a lelkes és szimpatikus csapatnak, hogy elérjék céljukat , nagyon megérdemlik, ha összejön a dolog !
     A kerti vasút volt a program vége, gyermekeink legnagyobb örömére több menetben, nem tudtam ellenállni és egy kör erejéig jómagam is felültem a kisgőzös mögé, „aki” egy laza füttyentéssel korrektül „összeköpte” objektívem maradék átlátszóságát is, úgyhogy művészi felvételek születtek sejtelmes pöttyökkel, összefűztem az egészet a fordítókorongos, a  versenyes és a Trumanon utazós videóval együtt, így kicsit hosszú lett, de tessék csak megnézni:
       

         Végezetül jöjjön pár fotó, alapvetően a gőzösökről, némi Truman "túltengésel", ha nem gond :)

G. P. 2012. 2.JPG

 G. P. 2012. 3.JPG

 

G. P. 2012. 4.JPG
G. P. 2012. 6.JPG
G. P. 2012. 5.JPG
G. P. 2012. 7.JPG
A Vasúttörténeti Park saját képgalériája:
http://www.vasuttortenetipark.hu/esemeny-hir/xii-kozep-europai-gozmozdony-grand-prix-kepgaleria-0
"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/4 és
                          http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park/page/5

folyt. köv...

Szólj hozzá!

Címkék: vasút truman gőzmozdony étkezőkocsi kerti vasút magyar vasúttörténeti park 411.118 109.109 gőzmozdony grand prix étkezőkocsi fesztivál


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr54824293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása