Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.02.07. 17:18 op tomi

További ötletelések...

  Elkezdtem behatóbban ismerkedni a Tran központtal. Eddig csak vonatvezetéshez használtam, illetve használtuk, mert a saját vezérlőjéhez csatlakoztatható a Multimaus is, tehát adott a "kétpilótás" üzemmód, igazából a játékélményhez nagyban hozzájárul ez a lehetőség. Maga a Tran vezérlő külsőre, hát szóval...nem egy szép darab, viszont a középső tekerentyűvel a mozdony futását rendkívül finoman lehet szabályozni, a menetirány váltására külön gomb szolgál, közben grafikusan kijelzi a menetszabályzó aktuális beállítását, mozdonycímek közötti ugráláskor pedig a szabályzó megmozdításakor -a Multimaussal ellentétben - a korábban vezérelt mozdonyra visszatéréskor nem áll le a mozdony, hanem az utoljára beállított értékkel halad tovább, és ezen értékhez képest lehet tovább irányítani. A magyar menürendszert pedig különösen nagyra tudja értékelni, aki különösebben nincs otthon a német (angol) nyelvben, mint pl. jómagam:) Aztán rám jött a programozhatnék, mert a Roco Nohab TGV-t megszégyenítő sebességgel vágtatott, és a menetszabályzó parancsait is túlságosan "direktben" vette, ezzel szemben Gützold Szergejem lassú volt, mint a csiga, és piszok lassan reagált a vezérlésre. A központnak külön programozó sínkimenete van, ezt először egyszerúen csak rákötöttem egy darab, az asztaltól teljesen független sínre, programozási szándékkal, a síndarabra ráhelyeztem a programozandó mozdonyt, és elkezdtem kiolvasgatni a CV értékeket, aztán szép lassan el is vesztem a sok CV között, ezért telefonos segítséget kértem csíkosháTTú Maestrotól, nem először, és nagyon nem utoljára:) Tanácsainak szellemében hagytam a fenébe a rahedli CV-értéket, és beléptem a vezérlő "sebességdiagram" menüjébe. Itt átvariáltam a sebességgörbét, a Nohabét sokkal "laposabbra" vettem, a Szergejét "kihegyeztem", és a mozdik máris úgy futottak, ahogy elképzeltem...tudom, hogy ez a művelet nem azonos egy igazi programozással, és előbb-utóbb kénytelen leszek behatóbban is megismerkedni a CV értékek módosításával, de ez a diagram-babrálás gyors, eredményes, nem utolsó sorban pedig lehetőség arra, hogy digitális üzemben (is)  kezdőként legyen némi sikerélményem:) 

  Ezek után az egyik tárolóvágányt le is szakaszoltam, és rákötöttem a programozósín-kimenetet, így a programozandó gépet csak ráterelem a programvágányra,és mehet a CV-bűvölés.

 A piros pont itt a programozó betápot jelöli

 További óvintézkedés gyanánt a központi sínbetápra külön kapcsolót tettem, mert többgyerekes vasútüzemben előfordult, hogy a pályán "katasztrófa" készült, miközben mindkét vezérlőt kiskorúak kezelték, mindenesetre így praktikusabban lehet gyorsan áramtalanítani, mint szegény gyerek kezéből a vezérlőt kiráncigálva keresni az "OFF" gombot...

      Ideiglenes változat, azért ennél profibban lesz beépítve...majd egyszer:)

  Ennyi sikerélmény után nekiláttam az előző postban megemlített -utólag szükségessé vált - kitérők beépítésének is, az egyszerúbben kivitelezhető résszel kezdtem, itt csak ki kellett vágni pár egyenes sínt, a helyükre pedig betenni a két balos váltót, kb. egy órás munka volt az egész, íme, az eredmény, hét végén remélhetőleg az íves váltók beépítése is összejön.

folyt. köv.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr67329723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sbbcffffs 2008.04.11. 19:56:56

ezt a tran kezelőt a multi mouse elektronikájához csatlakoztatod vagy valami egyébhez.Ha igen akkor lécci írd le a gyártó nevét.

op tomi 2008.04.12. 21:19:44

Tran központ, Tran vezérlő, neten megtalálod, hazai rendelhetőséget nem írnék, mert egy "kultúrember" a múltkor "leapródozott a digi vasútmodellezős topicban...amúgy jó a ketyere:)

bkz 2008.04.13. 07:12:48

Nyugodtan leírhatod, hogy www.csikos-muhely.hu a beszerzési lehetőség, nem rossz központ a Tran, de messze nem a legjobb, még akkor sem ha EGYEDÜLIKÉNT "beszél" magyarul.

Bocs hogy "leapródoztalak", de te hívod a Pistát folyton "mesternek". Amúgy semmi bajom sem veled, sem csíkossal, csak ahogy már többször kértem, kezeljük helyén a dolgokat! Talán nem véletlen, hogy gyak. ti ketten ajnározzátok a tran hangokat a több tucat digites modellező között, mégis ettől hangos a fórum.

A blogodat pedig kimondottan szeretem olvasni.

op tomi 2008.04.13. 15:57:16

Mivel Tran központom, és Tran hangjaim vannak, nyilvánvaló, hogy azokról tudok írni, ill. azokat bemutatni...nem gondolnám ajnározásnak, az viszont tény, hogy Istvántól kevés teljesíthetetlent tudtam még kérni...
Ezen kívül a fórumokon csak ESU hangokról, ill. ESU, vagy Roco központokról olvastam gyakorlati tapasztalatokat...tényleg jó, ha a dolgokat a helyükön kezeljük:)
Nem vitának szántam, és örülök, hogy olvasod a dolgaimat:)

sbbcffffs 2008.04.13. 17:35:22

lehet hogy hüje vagyok de hol van?
süti beállítások módosítása