Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.05.16. 15:59 op tomi

Akkor "Usgyi":)

  Nagyjából sikerült a képeket rekonstruálni, az asztal építésének kezdeteiről a képek sajna, de véglegesen elvesztek, ez úgy három-négy fotót jelent összesen, tegnap azt hittem, nagyobb a baj, mindegy, ilyet többet nem csinálok... akkor most "usgyizzunk":)

  Usgyit már a múltkor kinéztük magunknak, sőt, a Nyugatiban a Hódmezővásárhely viszonylatában közlekedő járatba "beleszaglásztunk", és tetszett, úgyhogy kitaláltuk, hogy egyszer majd utazunk rajta egy rövidebbet, mondjuk egy "Nyugati-Köki" távot, pusztán "vonatozás" végett, ja, meg azért, mert a Nyugati forgalmi irodájában informálták úgy a nejemet, hogy a Nyugatiból közvetlenül kizárólag Hódmezővásárhely felé tudunk "usgyizni". Ehhez képest a pünkösdi hétfőn délelőtt a Nyugatiban felpattantunk az esztergomi járatra, ami - mit tesz isten - Usgyi volt... csókoltatom a forgalmi irodát, az ő nagy hozzáértésükkel egyetemben:) Hát, kívülről olyan "orosz", aki elsőre látja, nem fossa le a bokáját a gyönyörűségtől, az biztos:) Orrán a budapesti metrókról ismert embléma látható, (végül is a gyár ugyanaz, csak furcsa pályaudvaron látni, nem pedig a föld alatt, mondjuk, a Blahán), nem véletlenül nevezik őkelmét  pusztametró néven is, na meg "téglának", mondjuk a forma okán stimmel is... A beltér viszont rendben van, akár modernnek is mondható, sőt, az is, az viszont látszik, hogy az orosz dizájnerek kizárólag "hazaiból" építkeztek, engem a Tupoljev repülőgépek utastere is beugrott egy kicsit... jó, nem szép, viszont a funkcionalitás kiváló. A lábhelyek pazarlóan kényelmesek, az ülések fotelként tartanak... ha ezek a szempontok, akkor a Desiro sehol nincs, a szigorúan européer dizájn valamelyest itt is működik, csak nincsenek szarrá zsúfolva a vonatozós "managerek", de a kirándulók is szellősen utazhatnak, és nincs lépcső az utastérben, amit a Desirónál "megmorogtam"... ok, annyira nem "kirakatba való" a beltér, mint a német "szaktársnál", az a következő képeken azt hiszem, hogy látszik...  

Én a 180 centimmel lazán ki tudtam nyújtani a lábamat...Hernyón, Desirón kevésbé jellemző... voltunk páran, a nap sütött, a klíma dolgozott... soha rosszabb utazást:)

  Menet közben az MTU dízelek példásan húznak, hangjuk az utastérben gyakorlatilag nincs, a rugózási komfort mintha a Desiróban jobb lett volna - bár azzal nem utaztuk végig a teljes esztergomi vonalat - az esztergomi pálya gyönyörű, vadregényes, és iszonyatos minőségü... ezt Pálffy is mondta a Kupéban...ja, tulajdonképpen "usgyizásunk" napján  ment le az az adás, amelyik az esztergomi vonalat mutatta be... megelőztek, na:)    Aztán megérkeztünk Esztergomba, leszálltunk Közép-Európa valószínűleg legkeskenyebb peronjára, ami azért jó, mert a terepasztalra korábban tervezett nagyon keskeny peronokat eddig azért nem mertem megépíteni, mert nem gondoltam "életszerűnek", a látottak alapján viszont nyugodtan megépíthető. Az állomáson nagyon szép együttállások voltak, íme:

 Egészen komolyan mondom, senki se ítéljen első látásra, az "Usgyi" bátran összemérhető a Desiróval, fene se tudja, melyiket lehetne jobbnak kihozni... na jó, a szépségversenyt nem az "Usgyi" fogja nyerni, ezzel tisztában vagyok:)

   Igazán "jóképű" Bézét ritkán látni, most sikerült, gyorsan lekattintottam:) 

  Ami ezután jön, nem igazán vasutas téma, aki csak a vasútért, modellezésért olvassa a blogot, itt ugorjon, mert hajózás következik, nyugi, nem lesz hosszú, nekem amúgy a dunai hajózás a másik gyengém, sok nyaralásom kötődik a Dunához, imádom a dunai hajókat, "aki" következik, név szerint a Táncsics kirándulóhajó, amúgy a hazai "Nohab-boom" korosztályához köthető időben, ha már ez egy vasutas blog:) Nem nagy cucc, Esztergomból lehajóztunk Nagymarosra, onnan vonatoztunk haza, igazi vasutasoknak mondom, csak kicsit "tekerjenek" lejjebb, és újra vonat jön...

    Mondja valaki, hogy ez nem gyönyörű, de akkor az illetőnek gond van a látásával... véletlenül látásvizsgálattal, szemüveggel, kontaktlencsével foglalkozom, hehe :)

Elment a hajó... pedig egyebek mellett kiváló csapolt sört is mértek rajta ... még ez is:)

  Amúgy egy ekkora hajón már komoly kényelemben lehet utazni, az ellátás kiváló, az árak barátiak, de tényleg, a menetdíj kifejezetten olcsó, a "fílingről némi kisvideó alább:

  Nagymarosig mentünk, mert itt jött ki optimálisan a MÁV csatlakozás Dunakeszi-Gyártelep irányába, első körben Vácig mentünk a "zónázóval", majd ott átszálltunk a sima személyvonatra, Nagymaros-Visegrád állomáson ugyan nem, Vácon viszont fotóztam, gyönyörű esti fények voltak...

  Ez a kép persze frankó ellenfényes, de majd a következő:)

Váci forgalom Pünkösd hétfőn este hétkor, balról a harmadik Hernyó Budapest felé távozófélben, ő volt a "zónázónk"

...És íme "gyönyörű" vonatunk, azért a pálya sem akármi, ha a kép alját nézzük:)

"Méretesebb" képek:

http://indafoto.hu/optomi/nagyvasut

és

http://indafoto.hu/optomi/egyeb_jarmuvek

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr27472673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása