Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2008.05.22. 16:11 op tomi

(Nagyon) régi képek

 

  Találtam egy régi könyvet, egy vaskos, igényes kiállítású ismeretterjesztő kötetet, a kiadás éve 1907, úgyhogy dédnagyszülői örökség lehet, dunsztom sem volt róla, micsoda "gyöngyszem" lakik a könyvespolcon... nejem olvasott bele, aztán nekem is elkezdte lapozgatni, én meg jól belelkesedtem a vonatos részektől, aztán "szkennert ragadtam"... A látványosabb, érdekesebb képekből csináltam egy kis válogatást, mindenféle tematika nélkül, bemutatóképpen, tessék csak megnézni, az olvashatóság kedvéért az eredeti képaláírásokat megismételtem az akkori helyesírás, és írásmód szerint, ismétlem: a könyv kiadásának éve 1907:)

A Szajna alatti alagút.

Kocsialváz mótorokkal. (Ganz és társa r.-t. gyárából.)

Villamos bányalokomotív.

A bostoni pályaudvar. (Vágányok, pályabiztosítások és pályaudvar.)

A vasút fejlődése 1839-től, 1904-ig. A London and North-Western Railway vasúttársaság első személyvonata 1837-ben és a legújabb gyorsvonata.

Egysínű függő vasút. (Elberfeld-Barmen.)

Külföldi vasutak hosszúságának összehasonlítása.

A m. kir. államvasutak négytengelyű személykocsija. Két-két kerékpár egy különálló forgó alvázat képez. Építette a Ganz és társa r. t. budapesti kocsigyára.

A bostoni magasvasút viaduktja.

Kéttengelyű De Dion-Bouton-rendszerű gőzmótor.

A müncheni pályaudvar egyik íves csarnoka.

A Pennsylvania Railroad óriási mozdonya. A mozdonyvezető sátora a középrészen, a fűtőé a mozdony végén van. Elől az Amerikában szokásos hárító kosár, fönt az állandóan működésben tartott jelzőharang.

A győri pályaudvar.

Személyvonat a vasúti közlekedés gyermekkorában.

 A Métropolitaine földalatti vasut központi telepe Párisban.

Villamos mozdony. (Ganz és társa gyárából.)

Vízmedence a vágány közepére sülyesztve. A szerkocsiból lenyuló csövön át a vonat megállás nélkül pótolja a vízkészletet.

"Méretesebb" képek:

http://indafoto.hu/optomi/regi_kepek

folyt. köv...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr77482553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása