Mostanában kevesebb időm van bejegyzésekre, egy-két hónapig még ennyi sem lesz, (ennek megfelelően a terepasztallal való legfőbb ténykedés is a portalanításban merül ki), úgyhogy jöjjön most egy rövid összefoglaló az elmúlt egy hónap vonatos dolgairól, végül is két ilyen esemény volt összesen:)
Az egyik a kertivasutas találkozó a Füstiben, az speciel pont olyan volt, amilyennek elképzeltem, tehát csúcsforgalom a kertivasúti pályán, máskor nem látható külföldi járműínyencségek kerti, és egyéb vasúti témában. A csúcsforgalom nem túlzás, minimum hat kis szerelvény folyamatosan rótta a pályát, a menetirányító torony folyamatosan vezérelte a miniatűr pályaudvar jelzőit, és kitérőit, ráadásul annyira "flottul" ment az egész, hogy az utazni vágyók ötven méteres sorának végéről húsz percen belül már a kisvonaton ülhettünk. A Park akkumulátoros mozdonyain, és saját kisgőzösén kívül voltak még benzin- és gőzüzemű, illetve szintén akkus "vendégművészek", lelkes "pilótákkal", szóval színes, és látványos volt a pörgés.
Itt-ott gumikerekes, szén helyett gázpalackkal fűtött gőzgépek is felbukkantak, ezek ilyen egyszemélyes járgányok voltak, nyergükben alighanem büszke alkotójukkal, vagy az alkotó csapat képviselőjével, vagyis kavalkád volt a javából, gépész-fiesta, vagy mi:) Nagyon tetszett, hogy a "vendégművészek" láthatólag borzasztóan élvezték, hogy itt lehetnek, és megmutathatják "tudományukat", na meg persze gépeiket, lelkesedésükből szerencsére a Park dolgozóira is "átragadt" valamennyi, az egyéb napokon néha-néha azért érezhető unottságnak most nyoma sem volt.
A terepasztalok "bemutatóterme" előtti tisztáson méretes LGB (vagy Marklin?) pálya kanyargott (bocsánat, de ebben az építési nagyságban nagyon nem vagyok otthon), azon egy szép, méretes Taurus (LGB? Marklin?), irányítója a modellezésben nagyon szépeket alkotó, ám a látogatókat (különösen a gyerekeket) alapból nehezen viselő úriember volt, ennek következtében a pályáról túl sok információt nem sikerült szerezni, ellenben profin, szépen meg volt építve... valamit valamiért:)
A csarnokban modellkiállítás is volt, többféle méretosztályban, meg sajnos, baromi meleg, és levegőtlenség, úgyhogy ezt a részt rövidre fogtuk, amit nagyon sajnálok most is, de tényleg rettenet idő volt ott bent...
Amúgy ezt a rendezvényt rendhagyó "összeállításban" látogattuk meg, úgymint kislányom, apukám, és jómagam, és mindhárman borzasztóan élveztük, fényképezőgépem folyamatosan Ági lányom kezében kattogott, nem is akárhogyan, úgyhogy a mostani képes összefoglaló az ő szemszögéből mutatja be a kertivasutas rendezvényt, és a Parkot, a képaláírások egyelőre az enyémek, lévén, hogy az öt, és fél éves hölgy még nem ír klaviatúrán:)
A Park gőzöse "teljes gőzzel" várakozik a csúcsforgalom miatt:)
Benzinmotoros gép, rendkívül hiteles "pilóta", jópofa kocsik:)
"Morcos bácsi" Taurusa, látogatók gondosan kordon mögé terelve...
Művészfotó, óh... copyright Kicsiági:)
Aprólékos, szépen kidolgozott terepasztal-részlet, remek beállítás... copyright Kicsiági:)
Életkép a bordó postakocsiból... copyright Kicsiági:)
Életkép nyuszival ugyaninnen... rémes nyuszi, remek beállítás... copyright Kicsiági:)
Ezt kihagytuk ugyan, de a "művésznő" megfotózta... copyright Kicsiági:)
"Méretes" képek:
http://indafoto.hu/optomi/magyar_vasuttorteneti_park
További képek a "művésznőtől", főleg vasúti témában (mit csináljon szegény gyerek, ha egyszer csak ilyen helyekre viszi az a ... apja):
http://indafoto.hu/optomi/kicsiagi_fotoi
A másik "vonatos" utunk egy nagybörzsönyi kirándulás volt, naná, hogy nem gyalogos hegymászás céljából:) Tehát: irány Nagyirtás a kisvasúttal, a kocsik új, "erdőzöld" festést kaptak, ezáltal látszatra fiatalodtak is jó pár évet, csak az a szegény pálya, az nem akar fiatalodni, mindegy, gGAbesz Mester bízik az imádság erejében, és az úton felfelé szinte végig folyamatosan veti a kereszteket, ebben mi is segítünk neki, ezen ne múljon semmi:)
Útközben egy résznél lelassítunk, itt önkéntesek cserélik a sz...-rá korhadt talpfákat, a végállomásokon gGAbesz képeslapokat, naptárakat, térképeket pakol ki az asztalkára, kínálgatja is őket, szóval van itt ez a kisvasút, amelyik működni akar, meg lelkes emberek, akik szintén ugyanezt akarják, abszolút családias a vasútüzem...
A "szomszédban", a Márianoszta-Szob vonalat képviselő Börzsönyi Kisvasúton pedig, jelentem, büszkén rozsdásodnak az új pálya frissen lerakott sínei, ki tudja, a fél éve beüzemelt jelzőberendezések belseje megvan-e még, vagy régen kilopták, amúgy eu-s milliókból, vagy milliárdokból épült, de valaki(k)nek netán nem lehet érdekük a projekt működtetése, esetleg így jár(nak) jobban? Végül is ünnepélyes megnyitó már volt, kevésbé ünnepélyes siklás is, úgyhogy ki tudja, itt mi miért is alakul így, szerintem ebben a kategóriában véletlenek márpedig nincsenek... Azért annyi biztos, hogy én nem vagyok a témában szakértő, csak egy "mezei" kisvasút-fan, aki néha elmorfondírozik azon, amit nem ért, és esetleg feltételez egy csomó valótlanságot... lehet...
Naszóval ehhez képest Nagyirtáson képeslapbiznisz, meg talpfacsere van önkéntesekkel, viszont októberben kisvasúti nap lesz, úgyhogy megint jövünk:)
Fényképezőgép híján a kép telefonnal készült, de a kocsik új festése így is tetszetős
Ugyanaz más szögből fotózva, "gGAbesznek" ajánlva:)
"Méretes" képek:
http://indafoto.hu/optomi/kisvasutak_1
folyt. köv...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bence 2008.09.10. 13:50:21
op tomi 2008.09.10. 16:00:24
gGAbesz · http://www.kisvasut.hu/nagyborzsony 2008.09.21. 01:57:12
op tomi 2008.09.21. 12:18:15