Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2009.02.16. 19:04 op tomi

Fűtőház

   Építkezés volt nálam... a Fleischmann 6476. cikkszámú fűtőházból már korábban is birtokoltam egyet, szerintem még talán látszik is egyik-másik korábbi fotón. Ez mindössze három állásos, ötletes, és szerintem élethű az egész, egyszerű, de nagyszerű elv alapján a mozdony nyitja-zárja az ajtókat, az összeépítés pofonegyszerű. 
   Ezen remek darabot modellként használva még tavaly ősszel megállapítottam, hogy további három ilyen férne el az asztalon, ezek már összeépítve, kilenc állásos fűtőházként. Karácsonyra Jézuska meg is hozta, melyen illően meg is lepődtem:)
   Mivel két hónap szinte összes szabadideje a váltók kezelőpultjának megépítésére ment el, ezért késett a "fűtőház-projekt", de mostanra szerencsére összejött. Összeépítési nehézség nemigen volt, az alkatrészek igen jó minőségűek voltak, ráadásul az első, még ősszel összerakott mozdonyszín alapján szinte emlékezetből ment a dolog. Az egésznek a méretei voltak furcsák, magyarán jó nagy dög lett a végére:) Egynéhány matrica felragasztásáról a papír gyenge minőségének okán lemondtam, így maradt le az ajtókról a sárga fekete csíkozás, meg a vágányok számozása, de majd kitalálok rá valamilyen alternatív megoldást. Az igazán macerás rész a végleges elhelyezés volt, az illesztés a sínekhez, meg a fordítókoronghoz, lévén, hogy a hely nagyon ki volt centizve, volt olyan rész, amikor az asztalon térdeltem a mázsámmal, és volt úgy húsz centi mozgásterem, hogy ne nyomjak agyon a pályán különféle műtárgyakat... szép volt, na:)
   Aztán beüzemelés, sörbontás, fotó, video. Nem volt könnyű megtölteni gépekkel a fűtőházat, a "lakók" összeállítása némileg eklektikus, ezt tessék nekem elnézni:)

A képen nem látszik, mekkora, tessék elhinni, hogy marha nagy:)

Ezért a látványért (is) érdemes volt...

Felülnézet... talán látható, mennyire ki van hátul "centizve" a hely...

Impozáns... meg jó kis játék:)

Video eredeti hanggal:  

Video alázenével:
 

   Szombaton kinéztem a Láng Börzére is, gondoltam, veszek egy-két hasznos apróságot, az emeleten pedig csak, és kizárólag gyönyörködöm az Albertmodell gyönyörűségeiben, aki nem jár börzére, annak ajánlom a honlapjukat, vigyázat, ájulás: 
http://albertmodell.wordpress.com/
   A gyönyörködésből naná, hogy vásárlás lett, azt hittem, hogy jellem leszek, és megállom... talán majd máskor:)
   Azért megmutatom, mi az, amit nem tudtam otthagyni... íme:

 Tillig bázis Albert módra: "Halberstadt-Albertstadt":)


 Az ablakokban szerény állítópultom fényei tükröződnek:)

Piros "Halbi" kanizsai honállomással... az ördög a részletekben rejlik...

"Méretes" képek:
http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/4, és
http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/5

   Összepakoltam egy kis vetítős válogatást, amolyan "vegyesfelvágottat" korábbi terepasztalos, kis- és nagyvasutas képekből, fene tudja, miért pont most jött rám,  a lényeg, hogy "sínen vagyunk", az "alánóta" szövege olyan, mintha én írtam volna, vagy legalábbis minden betűjével mélyen egyetértek, nna, már ezért sem leszek soha "komoly" modellező, hát, Istenem, ez van:) ...Szóval íme a "vetítős" klipecske:

 
folyt. köv...    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr30947044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása