Friss topikok

  • Károly Dolgos: Tisztelt Uram! Nagyon köszönöm az elismerő szavait, véletlenül találtam rá erre az oldalra.Hát mit... (2014.01.19. 13:47) Vasúttörténeti Park - megnéztük, kipróbáltuk az új kertivasúti pályát
  • SomiTomi: De jó neked. Nekem nem sikerült utaznom vele sajnos. Épp csak egyszer láttam Gárdonyban, pedig már... (2013.11.05. 17:55) Fantasztikus "tekergés"
  • Zero-eco86: Nézegetem a képeid és tényleg fantasztikus az asztalod. Gratulálok hozzá. Minden személyvagonodba ... (2013.07.25. 02:41) Szünet?
  • Babitron: Szép! Viszont tudok pár okos trükköt a terep feldobására!Pl gondoltál-e már arra hogy miből csiná... (2013.05.27. 20:16) Terep(sz)építés 2.
  • Csé.: Nagyon szuper minden Tomi! Én is kívánok nagyon boldog Karácsonyt és eseményekben gazdag új eszten... (2012.12.20. 17:53) Karácsony ürügyén...

Fotóalbum

2009.06.23. 15:40 op tomi

M61 019 új NoHAB-hanggal, meg némi molyolgatás...

   Hosszas várakozás után hozzám is megérkezett Rocoék legújabb magyar témájú mozdonya, a 019-es pályaszámú M61-es.
   Itt-ott olvasgattam már róla fanyalgásokat, tény, és való, hogy ezt sem sikerült rendesen "mávosítani", nem minden felirata van korrekt helyen, meg persze sajna már "szokott módon" hiányoznak róla a tetőkapaszkodók, libafoszöld vezérállást bordó székekkel pedig véletlenül sem érdemes keresni a modellen. A vasútmodellező topicban az összeszerelés minőségéről is olvastam negatívumokat, ennek szerencsére nyomát sem tapasztaltam, a gép futása csendes, lassúmenete szép, vonóereje önsúlyának, és a tapadógyűrűknek köszönhetően példás, a CV értékeket a 014-es "csillagos" géppel összebűvölve most van az asztalon két tökegyforma futású NoHABom. 
   Ami viszont jelentős különbség, az a dekóder típusa, az új gép csíkosháTTútól a Tran SL51-4D/S dekódert kapta, a hanganyag pedig mávos NoHABé, hallható menetfokozatokkal (a nyolcból öt fokozat fért be), "magyar" kürttel, szemben a "gyári", gondolom, ESU-féle egyhangú morgással, és a magyar vaspályákon sosem hallott hangú kürttel. Az új hang egyetlen "hibája", hogy rettentően hosszú, az ötödik fokozat hangja csak a végsebesség környékén szólal meg, és gyorsulás-lassulás esetében a "valósnak" ható mozgás-hang élmény összhangja végett célszerű viszonylag magas CV-értékekkel "operálni", ami nagy pályán, vagy szép hosszú modulasztalon remekül mutat, kis terepasztalon viszont hülyén nézhet ki, ahogy a gép háromszor megy körbe a pályán, mire gyorsvonati sebességet ér el:)
   Természetesen fentiek miatt ilyen beállításokkal videózni sem egyszerű "Őnarancsságát", én azért megpróbáltam, három menetfokozat "fért bele", és elnézést az asztalon látható kupiért:) 

Mivel a 014-es gép momentán még a "régi" hanggal dolgozik, készítettem egy összehasonlítós videót, tehát a következő filmecskén egymás után szerepel a két NoHAB gép a kétféle hanganyaggal, tessék választani:


Íme a barátságos turcsiorr:)

Azt mondják a "nagyok", hogy a Roco NoHABok arányai kritizálhatóak, innen nézve szerintem egészen rendben van:)

 Innen viszont tényleg valami nem teljesen ok, vagy csak a fotós volt béna:)

"Méretes" képek: http://indafoto.hu/optomi/terepasztalom/page/5

   Hét végén - mivel a pályatisztítás eltrehánykodása okán mind a gépek, mind a világítással szerelt kocsik áramszedésileg enyhén szólva kihívásokkal küszködtek - fél liter benzin felhasználásával röpke két-három óra sikamika után a pályát tisztának nyilvánítottam, viszont rájöttem, hogy "vasútmodellezőségem" ideje alatt (tessék visszakeresni az első blogbejegyzés dátumát, én is meglepődtem) gyakorlatilag mindenféle ápolás, tisztítás nélkül róják útjukat a síneken, eléggé snassz, de ez az igazság.
Így aztán nekiláttam kerekeket, áramszedő lemezkéket takarítani a maradék benzinnel, ecsettel, pelenkával. 
   Megállapítottam, hogy a Roco gépek lemezkéi elhelyezkedésük okán viszonylag könnyen szennyeződhetnek, viszont remekül tisztíthatóak, Lilliputéknál hasonló a helyzet, Gützoldék viszont alaposan eldugták az áramszedést, szerencsére nemcsak előlem, hanem a por elől is, ugyanez egyszem Piko Hobby sorozatú mozdonyukra is igaz, a Fuggerth gépekre nem tudom, mit mondjak, valahogy félve nyúlok hozzájuk:)
   Tisztogatás utáni szerelvényrendezgetés következett, ennek kapcsán annyi jutott eszembe, hogy milyen jó is lenne, ha a Tillig-Sachsen személykocsik a Roco Gosákhoz hasonlóan példás áramszedésűek, és finom futásúak lennének, mert így, ebben az állapotban a Roco fényévekre előzi Tilligéket, viszont a Mávos, H-Startos felhozatalban egyértelműen Tilligék ott vannak a "szeren", amit csinálnak, az változatos, szép, műszakilag viszont eléggé sz..r.
   Nemsokára viszont remélhetőleg az is kiderül, hogy az A.C.M.E. CAF kocsik mit produkálnak, az általuk gyártott Traxx korábban kapott hideget, meleget egyaránt, év végére még a Gigantjuk is lesz...

folyt. köv...    

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://optomi.blog.hu/api/trackback/id/tr171203620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása